DisplaySearch: Třetina spotřebitelů plánuje letos pořízení nové televize

7. 6. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Cobalt - Fotolia.com
Životní cyklus televizorů v domácnostech se podle analytické společnosti DisplaySearch zrychluje. Jak vypadá situace při pohledu na jednotlivé regiony?

DisplaySearch: Třetina spotřebitelů plánuje letos pořízení nové televizePrůzkumu se účastnili spotřebitelé ze 14 světových trhů a z jeho výsledků vyplynulo, že v letošním roce 31 % domácností plánuje vyměnit svoji starou televizi za novou a 22 % si pořídí televizor další.

Spotřebitelé vyměňují své televizory, protože požadují větší úhlopříčku, chtějí vlastnit plochý televizor a očekávají znatelně vyšší kvalitu obrazu. Ačkoli cena není mezi třemi hlavními kritérii, hraje zásadní roli při výběru nového televizního přijímače.

Průměrné stáří televizorů v minulém roce dosahovalo 8,9 let a pro letošní rok analytici očekávají, že spotřebitelé budou své televizory nahrazovat novými již po 6,9 letech. Míra nahrazení se liší v závislosti na regionu, kdy se tahounem stanou rozvíjející se trhy.

Obecně stále převládá trend výměny CRT televizorů za modely s plochou obrazovkou. Na devíti trzích přesahuje penetrace plochých televizorů 50 %, ale zbývajících pěti se ve 40 % domácností nachází CRT televizory.

Co do velikosti zůstává 32‘‘ nejpopulárnější úhlopříčkou na rozvíjejících se trzích zatímco rozvinutým dominují 40-44‘‘ modely.

bitcoin školení listopad 24

Graf1: Průměrný věk nahrazení televizoru v domácnostechPrůměrný věk nahrazení televizoru v domácnostech

Zdroj: DisplaySearch

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends