DisplaySearch: Výrobců plazmových panelů ubyde

18. 5. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Již druhé čtvrtletí v řadě klesá objem produkce plazmových panelů. O které modely je stále velký zájem? Co stojí za poklesem poptávky, jak reagují výrobci a kdo na trhu již brzy skončí?

Lídrem trhu s plazmovými displeji je Panasonic. Může za to i oblíbená řada plazmových televizí VieraPodle zprávy společnosti DisplaySearch produkce plazem celosvětově klesla v prvním čtvrtletí roku 2009 o 28 procent oproti poslednímu čtvrtletí loňského roku a meziroční pokles činí 36 procent. Produkce plazmových panelů se v prvním čtvrtletí konkrétně propadla na úroveň 2,8 milionů panelů, přičemž v prvním čtvrtletí roku 2008 se vyrobilo 3,5 milionu panelů.

Hlavní příčinou poklesu je výrazně snížená poptávka po 32" televizích, ovšem v prvním čtvrtletí roku 2009 mírně klesla poptávka i u 42- a 50palcových modelů. Někteří výrobci, jako například Pioneer, dokonce ohlásili konec výroby plazmových televizorů. Někteří se zase zaměří spíše na výrobu LCD televizorů (například Vizio).

V prvním čtvrtletí roku 2009 dosáhl prodej 50palcových (a větších) plazmových televizorů dosáhl 33 % podílu na trhu s televizemi (o tři procenta více oproti poslednímu čtvrtletí roku 2008), důvodem je také to, že výrobci plazem jsou v této kategorii cenově konkurenceschopní výrobcům LCD televizorů.

Co se týká prodejů HDTV televizorů (s rozlišením 1080p), tak ty se mezi prvním letošním a loňským posledním čtvrtletím lehce propadly (o tři procentní body z 25 % na 22%). Výrobci totiž pružně zareagovali na silnější cenovou citlivost spotřebitelů a nabídli širší nabídku cenově dostupnějších 42- a 50palcových televizorů s maximálním rozlišením jen 720p.

Plazmové panely o velikosti 46 palců pokračovaly v jen v minimálním růstu, a to o tři procentní body zejména z důvodu silné konkurence ze strany 46" a 47" 1080p LCD televizí.

Celkově tržby za plazmové panely meziročně poklesly o celých 36 procent také díky výrazně klesajícím cenám plazmových televizí a pochopitelně celosvětově nižší poptávce.

Mezi výrobci plazmových panelů zůstává v prvním čtvrtletí roku 2009 jedničkou Panasonic s největším podílem na trhu (39 %), následovaný dvojicí Samsung SDI se 31% a LGE (26%). Jak jsme již naznačili, tak Pioneer a pravděpodobně i Hitachi přestanou plazmy zcela vyrábět. Panasonic si udržuje postavení leadra na trhu plazem zejména díky vlastní velmi široké nabídce HDTV 1080p televizorů.

bitcoin školení listopad 24


Podíly výrobců na trhu s plazmovými displeji dle počtu vyrobených kusů celosvětově (v %)

Výrobce

Podíl na trhu
4. čtvrtletí 2008 (v %)

Podíl na trhu
1. čtvrtletí 2009 (v %)

Růst Q4 2008-Q1 2009 (v %)

Růst Q1 2008 - Q1 2009 (v %)

Panasonic

50,3

39,1

-44

-15

Samsung SDI

26,0

31,1

-14

-37

LGE

15,7

22,3

-8

-51

Pioneer

4,2

4,3

-21

-40

Hitachi

3,8

3,0

-40

-58

Orion

0,1

0,1

-10

-37

Celkem     

100

100

-28

-36

Zdroj: DisplaySearch (květen, 2009)


Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci