DPD očekává 20% meziroční zvýšení počtu zásilek rozvezených ve vánoční sezóně

17. 12. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Vánoční sezóna znamená zdvojnásobení počtu převezených zásilek oproti zbytku roku. Přepravce doporučuje e-shopům, aby měly zásilky připraveny k odeslání do pátku 18. 12.

Společnost DPD uvádí, že Češi letos opět nakupují on-line ve velkém. Ve srovnání s prosincem roku 2014 a s přihlédnutím k dosavadnímu stavu DPD odhaduje, že se množství rozvezených balíků zvýší o 20 %.

Nejvíce vánočních zásilek pochází z e-shopů a jedná se převážně o elektroniku, kosmetiku, oblečení či sportovní potřeby.

Ačkoliv v průběhu roku DPD obvykle převáží 35 % zásilek B2C (objednávky koncových zákazníků z e-shopů) a 65 % zásilek B2B (mezifiremní zásilky), v prosinci se tento poměr změní na 55 % ku 45 % ve prospěch B2C. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.

DPD doporučuje tento rok objednávat přepravu tak, aby odesilatel mohl předat zásilku přepravní společnosti do pátku 18. 12. Ve velkých městech jsou v období Vánoc oblíbené osobní odběry, například prostřednictvím vlastní sítě výdejních míst, mimo město pak lidé spíše spoléhají na doručení domů, uvídí dopravce.

Zdroj: DPD

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data