DPD: Třetina nejčastěji nakupujících zákazníků tvoří 90 % všech online nákupů

3. 5. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Nejaktivnější třetina online nakupujících si zboží z e-shopu zpravidla poprvé objednala před více než peti lety. Valná většina nakupovala i na zahraničním e-shopu a více než polovině z nich je od 18 do 34 let.

Každoroční průzkum přepravní společnosti DPD odhalil, že tuzemská e-commerce je závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito zapálení nákupčí, tzv. heavy buyers, totiž uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu.

DPD uvádí, že v posledním měsíci si každý z nich si v průměru objednal 5,1 zásilek. Většinou jde o zkušené online nakupující, jelikož průzkum zjistil, že 61 % z nich si zboží z e-shopu poprvé objednalo před více než pěti lety.

Celkem 77 % z nich už také nakoupilo na zahraničním e-shopu a více než polovině z nich (54 %) je od 18 do 34 let. Nákupní chování nejaktivnější třetiny online zákazníků je podle DPD velmi ovlivněno sociálními sítěmi.

V 82 % případů jde o Facebook, v 78 % o YouTube a zatím jen ve 39 % o Instagram. Narozdíl od průměru většina z nich preferuje platbu kartou (53 %) a zboží raději přebírá v práci (67 %).

bitcoin školení listopad 24

Naproti tomu naprostá většina všech online zákazníků si přitom objednávky nechává vozit domů (78 %). Vysoká část zákazníků platí stále na dobírku (46 %), byť jde podle DPD o platební metodu, která v mnoha zemích výrazněji ustupuje a nahrazují ji online platby.

Zdroj: DPD

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends