DPD: Více než polovina mladých Čechů nakupuje přes chytrý telefon

22. 3. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © tovovan - Fotolia.com
Průzkum DPDgroup odhalil, že 42 % Čechů používá k nakupování mobilní telefony – z kategorie mladých mezi 18-34 lety je to dokonce 56 %. Většina lidí ale stále nejčastěji nakupuje z notebooku, nejméně pak z tabletu.

Přepravní společnost DPDgroup provedla evropský průzkum, z něhož vyplynulo, že podíl online nákupů přes mobilní zařízení, tzv. m-commerce, zaznamenal mezi lety 2016 a 2018 nárůst o 10 % na celkových 54 %.

DPD uvádí, že oblast m-commerce tlačí do popředí především mileniálové – 62 % z nich nakupuje přes chytré telefony, což je o 13 % více než v roce 2016. Spotřebitelé si také stále častěji nechávají vozit zboží ze zahraničí.

E-commerce dominuje móda

Společnost informuje, že celé oblasti e-commerce i nadále dominuje obchod s módou (47 % všech online nákupů v Evropě), následovaný obuví (39 %), knihami (37 %), produkty pro zdraví a krásu (35 %) a elektronikou (32 %).

V České republice byla podle DPD na první příčce rovněž móda (43 %). Na druhé příčce se umístilo volnočasové zboží (37 %) a třetí zdraví a krása (35 %). Elektronika (33 %) předehnala knihy (29 %), které byly ještě předloni na čtvrté příčce.

Raději do výdejny než domů

Průzkum DPD také odhalil, že počet lidí, kteří upřednostňují doručení zboží domů, klesá, a to jak v tuzemském (78 %), tak evropském měřítku (79 %). Oproti tomu roste skupina, která si zásilku raději převezme na výdejním místě přepravce.

V ČR je obliba výdejních míst dokonce výrazně vyšší (35 %) oproti evropskému průměru (17 %). Češi si také podle DPD více potrpí na výběr přepravní společnosti, jelikož pro 78 % respondentů je důležité ještě před dokončením nákupu vědět, kdo jim zboží doručí.

Češi spíše nakupují z notebooku

Celkem 42 % Čechů podle DPD k nakupování používá mobily, což je 5% nárůst oproti roku 2018. Z kategorie mladých (18-34 let) je to dokonce 56 %. Většina respondentů stále využívá nejčastěji notebooky (63 %, což je ovšem podle DPD pokles o 9 %), nejméně pak tablety (17 %).

Přepravní společnost uvádí, že celkově na e-shopech loni Evropané nakupovali nepatrně více než v roce 2017. Podíl internetového obchodu se zvýšil o 0,2 % na 11,5 %. Oblast e-commerce lehce rostla také v Česku, přesto zůstává se svými 9 % pod evropským průměrem.

bitcoin školení listopad 24

DPD dodává, že stále roste i zájem nakupovat na zahraničních e-shopech. Češi v tomto ohledu předehnali zbytek Evropy (58 %). Zahraniční e-shopy loni využilo 62 % z nich, tedy meziročně o 11 % více. Nejčastěji si nechali zboží dovézt z Evropské unie (52 %). Pokud nakupovali mimo EU, ve většině případů šlo o čínské e-shopy (67 %).

Zdroj: DPD CZ

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data