DPD vloni v ČR přepravilo takřka 46 milionů balíků, využívání výdejních míst rostlo trojciferně

30. 1. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: DPD
Rostla i mezinárodní přeprava a zájem o nákupy z polských e-shopů.

Společnost DPD oznámila, že v roce 2023 přepravila bezmála 46 milionů balíků (vnitrostátní přeprava a mezinárodní zásilky). Mezinárodní zásilky pak tvořily více než 10 milionů balíků.

Češi, kteří nakupují na zahraničních e-shopech, si pak podle přepravce velmi oblíbili ty polské, kde činil meziroční nárůst 45 %. Největší meziroční změnu pak zaznamenala přeprava do samoobslužných boxů a výdejních míst, do kterých bylo doručeno o 130 % více balíků.

Podle průzkumu E-shopper barometer využívá výdejní místa 49 % Čechů nakupujících na internetu a samoobslužné boxy 26 %. V roce 2024 chce DPD na tento trend doručování mimo domov navázat a nabídnout českým zákazníkům až 8000 výdejních míst a boxů po celé republice.

„Zájem o využívání výdejních míst a boxů neopadá, ale právě naopak. Náš region je v počtu boxů evropským lídrem a my v tomto trendu budeme pokračovat i nadále, abychom uspokojili poptávku zákazníků mít výdejní místa Pickup a DPD Pickup Boxy co nejblíže od místa bydliště,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD. 

bitcoin školení listopad 24

Zákaznická linka DPD podle dat přepravní společnosti odbavila loni přes 388 tisíc hovorů a téměř 664 tisíc e-mailových dotazů. S chatbotem proběhlo přes 157 000 konverzací a lidé ho nejčastěji využívali ke sledování zásilky.

Zdroj: DPD

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data