Důvěra Slováků v e-shopy roste, záleží jim i na rychlosti a času dodání

2. 8. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Průzkum Nielsen Admosphere pro Slovenskou asociáciu pro elektronický obchod (SAEC) ukaze, že zákazníci na Slovensku stále více důvěřují on-line nakupování. Oceňují široký výběr, pohodlí i lepší ceny.

Až 94 % slovenských respondentů, kteří za poslední rok nakoupili na internetu, mělo s nákupem pozitivní zkušenost. Kromě ceny a kvality nabízeného produktu/služby považuje 15 % dotázaných za rozhodující faktor při nákupu rychlost a dobu dodání.

Zákazníci podle dotazování považují při výběru prodejce za důležité mít možnost osobního vyzdvihnutí zásilky, například cestou z práce nebo v blízkosti bydliště. Vyplývá to z průzkumu SAEC a Nielsen Admosphere realizovaném v období 28. 5. 2018 až 4. 6. 2018.

Výše útraty roste

Rostoucí důvěru v e-commerce SAEC dokládá vyšší útratou. Zákazníci, kteří letos nakoupili na internetu, utratili nejčastěji mezi 201-500 eury, přitom více než čtvrtina respondentů utratila více než 500 eur. Loni to přitom bylo 21 %.

Nakupující jsou však pořád do jisté míry opatrní a platí zejména na dobírku. Ta představuje 40 % plateb za on-line nákupy, i když podle SAEC její podíl meziročně postupně klesá.

Špatná zkušenost? Ojediněle

Jen 3,5 % dotázaných uvedlo, že nemělo s on-line nakupováním pozitivní zkušenost. I tohle procento klesá. Nejčastějším důvodem nespokojenosti byla zlá kvalita produktu, nedostatečné informace o vadách a rizicích výrobku nebo neschopnost dodat zboží v uvedeném termínu.

Dvě třetiny respondentů (67 %) uvedly, že serióznost a důvěryhodnost e-shopu jim pomáhají rozpoznat zkušenosti a doporučení jiných uživatelů.

SAEC uvádí, že na zvýšení důvěryhodnosti bude mít vliv i nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), různé certifikáty a pečetě kvality od nezávislých autorit.

bitcoin školení listopad 24

„Základom reputácie e-shopu by mali byť kvalitne spracovaný web s kontaktnými údajmi, transparentnosť a serióznosť pri nákupe a reklamáciách a dostatočný výber spôsobov platby a doručenia,“ dodává asociace.

Zdroj: SAEC, Nielsen Admosphere

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends