Dva z pěti nákupů elektroniky v ČR se uskuteční on-line

29. 4. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Podle zkušeností řetězce Electro World je ČR evropským lídrem v nakupování spotřební elektroniky po internetu. Téměř 40 % nákupů se u nás uskuteční prostřednictvím e-shopů.

Řetězec Electro World vydal tiskovou zprávu, v níž na základě údajů od společnosti GfK, Českého statistického úřadu a portálu Heureka.cz konstatuje, že Češi jsou v rámci šestnácti sledovaných zemí (viz níže), lídry v nákupech spotřební elektroniky přes internet. Celkem 39 % prodejů tohoto zboží u nás bylo provedeno on-line.

Obliba e-shopů roste pomalu, ale jistě

Jedním z důvodů vysokého podílu nákupů v e-shopech je podle zprávy i fakt, že počet českých domácností připojených k internetu se za posledních šest let více než zdvojnásobil, a to ze 1,4 milionů v roce 2007 na 2,9 milionů v roce 2013. Jen za loňský rok utratili Češi v e-shopech zhruba 58 miliard korun.

Přestože 82 % Evropanů stále upřednostňuje osobní nákup spotřební elektroniky oproti 18 % těch, kteří raději nakupují on-line, existuje zde rostoucí trend obliby e-shopů.

Od roku 2010 se ve sledovaných zemích zvýšil o 6 procent. Češi vedou žebříček před Brity (26 % nákupů on-line) a Slováky (25 %).

Rychleji a za nižší cenu

Počet nakupujících on-line vyrostl v ČR meziročně o více než 300 tisíc na 3 miliony osob. Velké oblibě se těší zejména u mladších a vzdělanějších Čechů, ale třeba také ve skupině žen na rodičovské dovolené.

Mezi nejčastěji uváděné výhody nákupů zboží přes internet patří zejména pohodlí, šetření času a často nižší ceny oproti kamenným prodejnám.

Z pohledu zboží se mezi nejprodávanější řadí produkty spadající do segmentu IT a Foto (shodně 25 %). Více než 80 % Čechů však stále preferuje kamenné prodejny, jdou-li si koupit bílou elektroniku (lednice, pračky apod.), popřípadě kuchyňské roboty, mopy nebo vysavače.

bitcoin školení listopad 24

Sledovanými zeměmi byly Rakousko, Belgie, Švýcarsko, ČR, Německo, Španělsko, Francie, Velká Británie, Maďarsko, Itálie, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rusko, Slovensko a Ukrajina

Zdroj: Electro World

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?