Dvě třetiny zákazníků e-shopů nedokončí nákup, část jde ale „přemluvit“ (VIVmail.cz)

15. 3. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Melpomene - Fotolia.com
Více než 68 % nakupujících nechá v e-shopu tzv. „opuštěný košík“, ale podle společnosti VIVmail.cz jde nejméně 8 % z nich přesvědčit, aby se vrátili. V kontextu české e-commerce těchto 8 % zákazníků představuje částku blížící se hodnotě 6,5 miliardy korun.

Společnost VIVmail.cz upozorňuje, že více než dvě třetiny on-line nakupujících nedokončí svůj nákup a zanechají po sobě tzv. opuštěný košík. VIVmail.cz uvádí, že alespoň část těchto nákupů z nich přitom lze vhodnými postupy dotáhnout do úspěšného konce, což může v celkovém objemu české e-commerce znamenat příležitost k navýšení prodejů až o miliardové částky.

Ředitel VIVmail.cz Vladan Hejnic s odvoláním na analýzu Baynard Institute upozorňuje, že ačkoliv 68,6 % zákazníků nákup napřed nedokončí, nejméně 8 % z nich se po e-mailovém upozornění vrátí a nakonec nakoupí.

Podle údajů Asociace pro elektronickou komerci a portálu Heureka.cz utratili v roce 2015 Češi v internetových obchodech 81 miliard korun. VIVmail.cz upozorňuje, že tato částka se ve své podstatě rovná jedné třetině košíků, které byly dokončeny.

Znamená to tedy, že 8% potenciál představuje 6,48 miliard, které zatím leží na stole. Kdo bude umět pracovat se zákazníkem, který košík opustil, má šanci si z této hromádky uloupnout něco pro sebe,“ uvedl Vladan Hejnic.

Podle VIVmail.cz mohou e-shopy tyto zákazníky oslovit personalizovanou nabídkou.

bitcoin školení listopad 24

V případě zákazníků, kteří zanechali opuštěný nákupní košík, dokážou chytřejší mailongové systém cíleně zaslat upozornění, které obsahuje nějaký další motivační benefit. Tím nemusí být nutně sleva, ale například dodatečné informace, recenze, doprava zdarma či jiné výhody.

Zdroj: VIVmail.cz

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data