E-shopy letos dosáhnou rekordního obratu 51,2 miliardy korun, odhaduje Heureka.cz

6. 10. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor:
Podle odhadu cenového srovnávače Heureka.cz obrat českých e-shopů letos meziročně vzroste o více než 15 %. Průměrný výše ceny nákupu se však od roku 2010 snížila o více než 1000 Kč. Co je příčinou?

Heureka.cz: e-shopy letos dosáhnou rekordního obratu 51,2 miliard korunVyhledávač zboží a srovnávač cen Heureka.cz odhaduje, že letos obrat českých e-shopů vzroste na 51,2 miliardy korun, a uskuteční se více než 26,1 milionů objednávek.

Letošní obrat e-shopů tak podle serveru Heureka.cz má být rekordní. Meziročně by se měl zvednout o více než 15 %. Loňský obrat českých internetových obchodů činil 44,3 miliardy korun.

Počet objednávek sice stoupá, ale zároveň klesá průměrná cena jednoho nákupu. Ještě v roce 2010 přesahovala 3000 Kč. Letos by měla činit jen 1 962 Kč.

Zákazníci se na internetu naučili nakupovat i zboží nižší hodnoty, které dříve nakupovali prakticky pouze v kamenných obchodech. Frekvence nákupů na internetu se tak zvýšila, což dokládá i nárůst počtu realizovaných objednávek,“ uvedl ve zprávě pro média Kamil Demuth ze serveru Heureka.cz.

Podle něj zákazníci realizují nákupy s menší cenou i díky možnosti vyzvednout si zdarma zboží osobně v kamenné provozovně internetového obchodu. Zákazník tedy nemusí realizovat velký nákup, aby se mu vyplatilo zaplatit za dopravu.

Podíl osobních odběrů napříč celým trhem činí 22 %. U vítězných obchodů v soutěži ShopRoku 2012, kde většina obchodů osobní odběr skutečně nabízí, činí podíl osobních odběrů v průměru 44 % a tento podíl stále roste,“ uvedl dále Kamil Demuth.

Ne všem e-shopům se ovšem tato praxe líbí. Například nákupní galerie Mall.cz letos v září zavedla hodně diskutovaný poplatek za osobní odběr zboží, jehož cena nepřesahuje 1 500 Kč. Podle provozovatele e-shopu, zjednodušeně řečeno, prý není možné držet internetové ceny a fungovat jako de facto kamenný obchod, když si údajně až polovina zákazníků chodí pro zboží osobně do kamenné provozovny.

Mezi dopravci vede Česká pošta, následuje PPL

Nejčastějším dopravcem zboží v e-shopu zůstává i letos Česká pošta. Jejích služeb pro doručení zboží využívá 54 % nakupujích, tvrdí Heureka.cz Na druhém místě je společnost PPL (29 %) a třetí příčku obsazuje společnost DPD (7 %).

Dlužno dodat, že statistiku zkresluje skutečnost, že mnohé e-shopy nabízejí zaslání zboží jen prostřednictvím České pošty, takže jejich zákazníci si nemohou vybrat dopravce podle svých preferencí. Přitom v různých průzkumech bylo již opakovaně zjištěno, že právě rozšíření možností přepravy zboží bývá jedním z nejčastějších námětů zákazníků na zlepšení služeb e-shopu.

E-shopy se stále častěji navštěvují z mobilních zařízení

Velmi vysokým tempem podle serveru Heureka.cz rostou přístupy na stránky e-shopů z mobilních zařízení.  „Začátkem roku 2011 činily přístupy přes mobilní zařízení méně než 1 %. V současné době tento podíl překročil hranici 5 % a nadále roste. V mobilním nakupování vidíme obrovský potenciál a je nejvyšší čas, aby české internetové obchody pracovaly na lepších mobilních verzích svých obchodů,“ myslí si Kamil Demuth.

Heureka.cz s výše uvedenými čísly přišla na základě vlastní analýzy agregovaných dat z českých internetových obchodů.


Obrázek: Infografika E-commerce 2012

Heureka.cz: e-commerce 2012

bitcoin školení listopad 24

Zdroj: Heureka.cz


Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti