E-shopy letos očekávají růst, chtějí vyšší zisky a plánují investice do rozvoje (Acomware)

30. 1. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Studie Jak vidí e-shopy rok 2016 publikovaná společnosti Acomware vypovídá o pozitivním očekávání českých e-shopů, pokud jde o rok 2016. Čtyři z pěti on-line obchodů očekávají růst tržeb a třetina se chystá zaměřit i na zvýšení zisku.

Společnost Acomware zveřejnila závěry svého průzkumu, ve kterém zjišťovala plány a očekávání českých e-shopů spojené s rokem 2016. Studie ukazuje, že loňský rekordní rok české e-commerce se pozitivně odrazil náladě tuzemských e-shopů. Jejich majitelé očekávají v roce 2016 další růst tržeb a chtějí dosahovat i větších zisků.

Podle našeho výzkumu se téměř 78 % e-shopů podařilo loni zvýšit obrat, jeho pokles naopak hlásí pouze 10 % prodejců,“ uvedl Jan Penkala, CEO společnosti Acomware.

Ohledně letošního roku jsou e-shopy ještě optimističtější – celkem 84 % dotázaných e-shopů očekává růst obratu o minimálně 10 %. Poklesu tržeb se bojí pouze 2 % respondentů.Pozitivní stav trhu se projevuje také v otázce cílů, které si prodejci na letošek stanovili.

Podobně jako každý rok je hlavním cílem obchodníků zvýšit obrat. Zajímavé ale je, že e-shopy se vůbec poprvé výrazněji zaměří též na zisk. Téměř třetina z nich tvrdí, že se pokusí zisk maximalizovat, loni se ke stejnému cíli hlásilo o polovinu e-shopů méně,“ uvedl Jan Penkala.

Z výsledků výzkumu dále vyplývá, že e-shopy ani přes větší důraz na svou ziskovost neplánují omezit investice do rozvoje. Více investovat plánuje 72 % obchodníků, což je o 5 % více než v loni. Tyto finanční prostředky přitom plánují utratit zejména za marketing, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (lepší dostupnost, popisy, fotografie, video apod.).

Hlavní závěry výzkumu Jak vidí e-shopy rok 2016 jsou následující:

  1. 77 % e-shopů loni zaznamenalo zvýšení tržeb. Pokles se týkal pouze 10 % z nich. Pokud jde o podíl mobilních zařízení na obratu, u dvou třetin e-shopů nepřesahuje 10 %. Pouze pro 10 % obchodníků znamenají mobilní zařízení tržby nad 20 %.

  2. V roce 2016 očekává růst obratu 84 % e-shopů, pokles pouhá 2 %. Zbylých 14 % předpokládá, že jejich tržby budou stagnovat.

  3. Pokud jde o další cíle vedle růstu obratu, 31 % e-shopů se bude letos snažit maximalizovat svůj zisk. Před rokem to bylo pouze 16 %. Pro 47 % e-shopů bude letos zásadní vylepšit své zákaznické služby, o procento méně chce zlepšit rovněž své marketingové aktivity.

  4. 72 % e-shopů plánuje letos zvýšit investice do rozvoje o 10 % a více. Nejvíce hodlají jejich provozovatelé investovat do marketingu, technologie nebo zkvalitnění své stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie či video).

  5. Pokud jde o marketingové investice, v roce 2015 směřovaly e-shopy nejvíce finančních prostředků do PPC reklamy a remarketingu, dále do zbožových srovnávačů, sociálních sítí, SEO a e-mailové komunikace. Prioritou pro rok 2016 bude znovu PPC, poroste ale význam SEO nebo e-mailingu.

Infografika – Jak vidí e-shopy rok 2016

Acomware - Jak vidí e-shopy rok 2016

bitcoin školení listopad 24

Průzkum byl realizován mezi 212 českými e-shopy pomocí on-line dotazníků v období od 6. do 24. ledna.

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data