Emilio Roman, Fortinet: Máme nejagresivnější pobídkový channel program na trhu

15. 7. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Autor: ChannelWorld
Na úrovně partnerské spolupráce společnosti Fortinet a její velmi zajímavě pozicovaný motivační program jsme se ptali Emilia Romana, který má na starost prodejní kanály výrobce v regionu EMEA a APAC. Kde hledat příležitosti na trhu IT bezpečnosti a jak přesvědčit českého zákazníka?

S jakými typy partnerů Fortinet spolupracuje?

Náš partnerský program je mezinárodně rozdělený na čtyři různé úrovně, které reflektují míru spolupráce. Základní program partnery dělí na bronz, silver a gold a čtvrtý stupeň je určen pro MSSP. V oblasti enterprise spolupracujeme s omezeným počtem gold a částečně i silver partnerů, abychom jim dokázali poskytnout dostatečnou úroveň obchodní i technické podpory a marží. V závislosti na zemi tvoří tito partneři přibližně 15–20 % našeho kanálu. V SMB byznysu, což se týká i České republiky, máme podstatně větší kanál na úrovni bronzových resellerů, který se ale nadále snažíme rozšiřovat, a přitom úzce spolupracovat s distributory.

Jak se mohou vaši partneři konkurenčně profilovat z pohledu technických specializací?

Pokrýváme end-to-end bezpečnost a kromě UTM Fortigate máme několik produktových rodin, jako např. FortiMail pro zabezpečení e-mailové komunikace, webový aplikační firewall FortiWeb a řešení pro centrálně spravované bezdrátové sítě. Pro tyto produktové kategorie poskytujeme tři technologické specializace, v rámci kterých pak od nás partneři získávají zvláštní podporu.

Kolik partnerů v ČR těmito certifikacemi disponuje?

Všechny tyto technologické certifikace drží obecně polovina našich silver a gold partnerů. V České republice se bavíme o zhruba patnácti systémových integrátorech.

Jakou část byznysu Fortinetu tvoří MSSP?

Přibližně 35–40 % našeho byznysu tvoří telekomunikační operátoři a ISP, a to ve třech modelech: ochrana své sítě, přeprodej koncovým zákazníkům a managed security services. Program pro MSSP již máme delší dobu, ale právě v současné době jsme jej inovovali o větší benefity pro poskytovatele bezpečnosti, abychom uspokojili jejich požadavky, jež se odlišují od systémových integrátorů. Myslím tím podporu z pohledu financování, správy zařízení, registrace, obnovy a sledování servisních kontraktů.

Jakou radu nebo tip byste dal obchodníkovi, který jde na první setkání s potenciálním zákazníkem?

Neměl by zapomenout nabídnout možnost vyzkoušet naše technologie, a to platí pro SMB i enterprise. Postupně zvyšujeme výkon svých zařízení díky tomu, že využíváme vlastní dedikované akcelerační procesory FortiAsic. Jsme jediným výrobcem na trhu zabezpečení sítí, který si vyvíjí a navrhuje služby vlastními silami. SMB hledá snadné nasazení a správu zařízení a pokrytí všech bezpečnostních služeb s omezenými zdroji, poskytnutí našeho řešení na zkoušku je tak hlavní způsob, jak zákazníky přesvědčit o nákupu.       

Jak v praxi zápůjčka funguje?

Máme evaluační jednotky především v oblasti midrange a high-end produktů, které můžeme poskytnout i spolu s dedikovaným expertem. Vlastní demo pool zařízení z nižších řad mají i distributoři,  channel partneři pak mohou využít demo program, v rámci kterého si mohou zakoupit demo produkty za velmi zvýhodněné ceny. Mimo to jsou k dispozici na testování virtuální appliance.

Jak stimulujete partnery motivačními programy?

Myslím si, že z pohledu investic máme nejagresivnější pobídkový channel program, který mohou využít partneři na všech úrovních. Neodměňujeme jen prodeje klíčových produktů v našem portfoliu, ale i za generování nového byznysu. Za dohodnutí kvalifikované schůzky s potenciálním zákazníkem získá partner až 1 000 dolarů, za nastavení proof of concept nebo pilotního projektu obdrží 3 000 dolarů a za uzavření zakázky činí odměna až 5 % z celkové hodnoty projektu.

Jak Fortinet reaguje na trend BYOD, který má velký vliv na bezpečnost bezdrátových sítí?

V oblasti bring your own device pozorujeme, že jej někteří potenciální zákazníci vnímají jako hrozbu, jiní jako příležitost ušetřit náklady. V obou případech na zabezpečení BYOD pracujeme, což lze dělat více způsoby. Nejdrastičtější je aplikace interních pravidel, další možností je nasazení mobilních klientů, ale v konečném důsledku si myslíme, že žádné samotné řešení nedokáže pokrýt všechny bezpečnostní aspekty. Jedinou jistotou je, že veškerý provoz půjde přes síť, kterou dokážeme zabezpečit. S naším UTM umíme pokrýt bezpečnost i správu na základě uživatelů, zařízení i aplikací.

Jaký je postoj Fortinetu k poskytování bezpečnosti jako služby z cloudu?

bitcoin školení listopad 24

Z pohledu bezpečnosti v cloudu mohu říci, že jej odjakživa využívá naše distribuční síť pro updatování signatur pro antivirus a aktualizaci databází pro filtrování webového obsahu a antispam ve všech našich zařízeních. Především pro SMB pak nabízíme službu FortiCloud, která zákazníkovi umožňuje management, login a reportování v cloudu bez potřeby vlastního zařízení. Druhým krokem ve využití FortiCloudu bude pro MSSP služba vzdálené správy bezpečnostních produktů jejich zákazníků. Chystáme se ji uvést velmi brzy.


Jméno: Emilio Roman
Pozice: viceprezident pro partnerský kanál v regionu EMEA & APAC, Fortinet
Dosavadní kariéra: Emilio má více než 15 let zkušeností v oblasti prodeje a managementu ze společností Fortinet, Attachmate a Samsung Electronics. Do Fortinetu nastoupil v roce 2004 jako country manager pro Španělsko a Portugalsko. Po pěti letech postoupil na pozici viceprezidenta partnerských kanálů pro regiony Evropy, Blízkého východu a Afriky a Asie-Pacifiku.

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data