EU a evropské firmy investují 2,5 miliardy eur do velkých dat

14. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © arahan - Fotolia.com
Podle víceprezidentky EK Neelie Kroesová se musí změnit současná situace, kdy Evropa nemá jedinou relevantní firmu v oblasti velkých dat.

Díky nově uzavřenému partnerství veřejného a soukromého sektoru, v němž figuruje Evropská unie společně s firmami IBM, Nokia, Orange, SAP, Siemens a dalšími, dojde o ledna 2015 k postupnému investování 2,5 miliardy eur do oblasti velkých dat.

Soukromé firmy v rámci partnerství dodají 2 miliardy eur, EU přidá dalších 500 milionů.

Partneři podpoří výzkum a inovace za použití velkých dat v oblastech energetiky, výroby nebo zdravotnictví. Výsledkem má být například personalizovaná zdravotní péče, potravinová logistika, prediktivní analytika, předpovídání úrody nebo zrychlení diagnózy u zranění mozku.

Víceprezidentka Evropské komise Neelie Kroesová je přesvědčená, že investice posílí poněkud pokulhávající evropské odvětví zpracovávání velkých dat.

Evropa zůstává pozadu. Prakticky všechny společnosti podnikající v oblasti velkých dat pocházejí z USA, v Evropě není žádná. To se musí změnit, a proto nabízíme veřejné prostředky,“ uvedla.

bitcoin školení listopad 24

S tím souhlasí i Jan Sundelin, prezident asociace Big Data Value Association. Evropa je podle něj jedním z největších maloobchodních trhů na světě, ale mimoevropské firmy přitom vědí o evropských zákaznících více než ty místní. I proto musejí evropské společnosti začít co nejdříve jednat".

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data