Exactly: Až 86 % Čechů si při prvním nákupu ověřuje spolehlivost obchodníka

25. 5. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Rawpixel.com - Fotolia.com XXL
Tři pětiny Čechů si myslí, že bezpečnost e-shopu nebo platební brány nejlépe zajišťuje dvoufázové ověření platby. Naopak logo renomované společnosti umístěné na stránce je zárukou bezpečnosti jen pro 11 % respondentů.

Průzkum agentury Ipsos pro společnost Exactly odhalil, že až 86 % zákazníků si před prvním nákupem v novém e-shopu ověří jeho spolehlivost. Zhruba třetina zákazníků se pak spoléhá na předchozí zkušenost.

Bezpečnost internetového obchodu či platební brány pak podle 61 % respondentů nejlépe zajišťuje dvoufázové ověření platby. Důvěřivější jsou podle průzkumu zákazníci žijící v Praze a nejmladší věkové skupiny.

Ochranná známka důvěryhodnost nezajistí

V mnoha případech je možné uskutečnit platbu přímo na stránkách e-shopu – tedy bez přesměrování na platební portál třetí strany. Toto opatření ovšem přispívá zabezpečení jen podle 12 % respondentů.

Logo renomované společnosti umístěné na stránce je pak zárukou bezpečnosti jen pro 11,2 % dotazovaných. Až 19,4 % z nich ale zároveň přiznává, že záruku spolehlivosti pro ně nepředstavuje žádná z nabízených možností.

Loga a ochranné známky se mezi dotazovanými neprokázaly jako uznávaná záruka bezpečnosti. Podobně zákazníci příliš nepřihlížejí ani k tomu, zda je e-shop přesměrovává na cizí platební bránu,“ dodává Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.

Mladí lidé a Praha důvěřují nejvíce

Exactly uvádí, že důvěra v ověřovací metody klesá u respondentů úměrně s věkem. Zatímco dvoufázovému ověření důvěřuje 74 % respondentů ve věku 18-26 let, v kategorii 54-65 let jde jen o 46 %. Podobná situace nastává i v případě potvrzení e-mailem a dokonce předchozí zkušenosti.

Naopak až 32 % zákazníků v nejstarší kategorii si myslí, že bezpečnost platební brány nezajišťuje žádná z možností – v rámci věkové skupiny do 35 let v tom s nimi přitom souhlasí jen 10 % dotazovaných. Větší důvěra v metody zabezpečení je znát v Praze, a to až o 10 procentních bodů.

Graf – Co zaručuje bezpečnost platební brány?

bitcoin školení listopad 24

Graf – Co zaručuje bezpečnost platební brány?

Zdroj: Exactly

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends