Forrester: Vícekanálová obchodní řešení jsou konkurenční výhodou

18. 3. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © nyul - Fotolia.com
Zákazníci preferují vícekanálový prodej a kombinaci koupě zboží on-line a osobního vyzvednutí v kamenné prodejně. E-shop, který existuje pouze na internetu, je tak znevýhodněn oproti konkurenci a měl by hledat řešení.

Výzkum provedený společností Forrester Consulting na základě zadání od společností Accenture a Hybris Software ukázal, že vícekanálová obchodní řešení znamenají pro firmy výhodu oproti konkurenci, která mívá potíže takovými společnostmi držet krok.

Vybudování vícekanálového systému však podle studie stojí v cestě organizační, provozní a technologické překážky.

Tyto překážky podle výzkumu uvedlo 94% respondentů z řad manažerů s rozhodovacími pravomoceni. Průzkum totiž odhalil, že 71 % spotřebitelů očekává možnost prohlížet si zásoby zboží prostřednictvím internetu a 50 % požaduje možnost uskutečnit nákup přes internet a zboží si pak vyzvednout v kamenné prodejně. To však může nabídnout pouze 36 % respondentů z řad společností.

Z výsledků plyne, že 39 % dotazovaných zákazníků považuje za nepravděpodobné nebo velmi nepravděpodobné, že by někdy navštívilo obchod, pokud jeho stránky neobsahují informace o skladových zásobách prodejny,“ uvedl v tiskové zprávě Chris Donnelly, globální výkonný ředitel divize Retail Practice společnosti Accenture.

Kromě toho průzkum ukazuje, že prodejci, kteří nenaplňují požadavky zákazníků na nakupování přes internet, mají potíže i s ohledem na to, co zákazníci očekávají mimo prostor internetu...

... Zvyšující se četnost využívání elektronického prodeje a mobilních technologií podtrhuje, jaký význam má pro prodejce zavedení funkcí elektronického prodeje do všech oblastí jejich činnosti tak, aby byli schopni držet krok s konkurencí, anebo – ještě lépe – si před ní udržovat náskok,“ dodává Chris Donnelly.

Kolik máme na skladu?

Potíže s integrací podpůrných (back-office) technologií napříč všemi svými prodejními kanály uvedlo přes 40 % společností, což je významenou překážkou například pro možnost podat přesný přehled o skutečných zásobách zboží v prodejnách a distribučních centrech.

Další dvě obtíže, jež firmám znemožňují fungovat jako integrovaný vícekanálový prodejce, podle studie souvisejí se sdílením zákaznických dat a analytických informací napříč jednotlivými prodejními kanály, zeměmi či lokalitami a s nedostatečným proškolením personálu v obchodech.

Zákazník má rád osobní odběr

Možnost osobního odběru je pro zákazníky stále důležitější a stává se význameným konkurenčním faktorem. Téměř polovina (47 %) dotazovaných zákazníků uvádí, že si zakoupené zboží osobně vyzvedávají proto, aby se vyhnuli platbám za doručení, 25 % proto, aby si svoji objednávku mohli vyzvednout ještě v den nákupu, a 10 % proto, že je pro ně jednoduše pohodlnější si zboží vyzvednout než si jej nechat zaslat domů.

Prodejce, který nedisponuje kamennou prodejnou, je tím pádem v nevýhodě. Může však využít služeb třetí strany poskytující výdejní místa pro osobní odběr zboží, je-li takový poskytovatel k dispozici.

Zákazníci očekávají, že prodejny budou komplexně propojené s funkcemi elektronického obchodu,“ uvádí Brigid Fyrová, výkonná ředitelka Accenture Interactive pro elektronický obchod.

Zaměření na vícekanálový prodej prodejcům umožňuje vytvářet pro své zákazníky vyvážený zážitek z nakupování přes internet, prostřednictvím mobilních zařízení i v kamenných prodejnách a v konečném důsledku tak zvyšovat význam své značky pro zákazníky.“

bitcoin školení listopad 24

Průzkumu se účastnilo 256 maloobchodních a výrobních manažerů s rozhodovacími pravomocemi ze USA, Velké Británie, Francie a Německa a 503 nakupujících, kteří využili služby vícekanálových obchodníků.

Zdroj: Forrester, Accenture, Hybris

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data