Gartner: 75 % organizací nasazujících IoT používá či plánuje používat digitální dvojčata

14. 3. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Dreaming Andy - Fotolia.com
Digitální dvojčata dosud používá 13 % respondentů průzkumu, dalších 62 % je ovšem plánuje nasadit během příštích 12 měsíců. Popularitu technologie zvyšuje vedle marketingových aktivit dodavatelů i skutečná přidaná hodnota řešení.

Výzkum společnosti Gartner odhalil, že takzvaná digitální dvojčata v současné době používá 13 % organizací nasazujících řešení internetu věcí (IoT). Dalších 62 % respondentů je plánuje nasadit v průběhu následujících dvanácti měsíců.

Analytická společnost definuje digitální dvojče jako softwarový prvek (aplikaci, appku nebo jejich funkci) reprezentující fyzický objekt s cílem sledovat a chápat jeho stav, reagovat na změny, zlepšovat provozní parametry a vytvářet přidanou hodnotu.

V minulosti jsme předpověděli, že do roku 2022 nasadí více než dvě třetiny organizací, které zavedly IoT, v ostrém provozu alespoň jedno digitální dvojče. Je možné, že této úrovně dosáhneme již do roka,“ naznačuje Benoit Lhereux, viceprezident výzkumu Gartner.

Růstu popularity technologie digitálních dvojčat podle Gartneru napomáhá nejen marketing a osvěta ze strany dodavatelů, ale také skutečná přidaná hodnota, kterou digitální dvojčata přinášejí v rámci podnikových IoT projektů a strategií.

Digitální dvojčata slouží více pánům

Takřka třetina respondentů v průzkumu uvedla, že digitální dvojčata využívá několik entit – například u připojených aut může jít o výrobce, poskytovatele zákaznických služeb a pojišťovnu.

Důležitá je také vzájemná integrace digitálních dvojčat. Té se dnes věnuje 61 % organizací, které již digitální dvojčata nasadily. Celkem 74 % podniků, jež prozatím svá digitální dvojčata neintegrovaly, to má v plánu v příštích pěti letech.

bitcoin školení listopad 24

Přibližně čtvrtina organizací, které ještě digitální dvojčata nenasadily, pak podle výsledků průzkumu neplánuje ani jejich integraci v horizontu pěti let.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC