Gartner: Finanční ředitelé letos plánují snížit výdaje o 4 až 11 %, nejvíc omezí marketing

25. 6. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Felix Jork - Fotolia.com
Rozpočty firem na marketing by měly letos klesnout v průměru o 25 %. CFO zároveň plánují významně omezit investice do nemovitostí, naopak výdaje na IT a obchod by měly začít růst už v příštím roce.

Průzkum společnosti Gartner mezi stovkou finančních ředitelů z konce května 2020 odhalil, že CFO letos plánují osekat výdaje o 4 až 11 %. Zároveň očekávají, že s dopady pandemie koronaviru se budou potýkat několik let.

Podle analytiků stojí za povšimnutí, že finanční ředitelé výrazně plánují omezit nákupy nemovitostí, což naznačuje, že fenomén práce na dálku přetrvá i do budoucna. Rozpočty na nákup realit již nyní snížili o 7 %, do konce roku klesnou ještě o dalších 8 %

Výdaje na marketing oproti plánům na letošní rok snížili o 14 %. Firmy navíc podle Gartneru plánují omezovat marketing i v druhé polovině roku; výdaje firem na tuto oblast by se tak za celý rok 2020 měly snížit o celou čtvrtinu.

O 5 % a více se podle průzkumu snížily rozpočty firem na personalistiku, finance, prodej, IT, komunikace a dodavatelský řetězec. Dotazovaní finanční ředitelé pak uvádí, že do konce roku tyto oblasti plánují seškrtat o dalších 5 %.

Investice do IT = investice do budoucnosti

Gartner naznačuje, že zatímco výdaje na nemovitosti a marketing budou klesat i v příštím roce – o 3,6 %, resp. 1,8 % –, rozpočty na IT a obchod by měly naopak vyrůst. CFO očekávají, že výdaje na IT vzrostou o 0,8 %, zatímco výdaje na obchod stoupnou o 1,6 %.

Finanční ředitelé již neočekávají, že tržby budou konzistentně klesat několik čtvrtletí po sobě,“ říká Alexander Bant z Gartneru. „Posílením rozpočtů na IT a obchod ovšem CFO potvrzují, že investují do další fáze růstu.“

bitcoin školení listopad 24

Bant uvádí, že firmy se zajímají zejména o řešení pro práci na dálku a zvýšení efektivity i nové způsoby, jak oslovit zákazníky. Více peněz na obchod zase podle něj naznačuje, že finanční ředitelé počítají s poměrně rychlým zotavením prodejů.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends