Gartner: Firmy budou v roce 2015 prodávat přes internet i díky mobilním aplikacím

29. 10. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © lucadp - Fotolia.com
Podle analytické společnosti Gartner se v následujících letech zvýší význam mobilních aplikací a sociálních aspektů při prodeji přes internet. Jak vidí analytici blízkou budoucnost?

Gartner odhaduje, že v roce 2015 budou firmy přibližně 50 % obchodů přes internet uzavírat pomocí mobilních aplikací. Gartner odhaduje, že v roce 2015 budou firmy přibližně 50 % obchodů přes internet uzavírat pomocí mobilních aplikací a zvýší se také vliv sociálních aspektů nákupu.

Firmy na trhu e-commerce podle Gartneru začnou v dohledné době zákazníkům nabízet nové služby určené pro chytré telefony a dostupné buď přes webový prohlížeč, nebo pomocí speciální aplikace.

Počet mobilních telefonů překonal počet počítačů a uživatelé stále častěji využívají mobilní prohlížeče internetu a další aplikace. „Firmy podnikající v e-komerci potřebují zlepšit přístup ke rostoucímu počtu zákazníků, kteří nechtějí čekat s objednávkou než se dostanou k klasickému počítači,“ tvrdí Gene Alvarez,  viceprezident Gartneru.

„Zákazníci požadují nové a snadné způsoby pro komunikaci s firmami a žádná organizace si nemůže myslet, že je imunní vůči tomuto novému dynamickému byznysu,“ dodává Alvarez. Chytré telefony už využívá velké množství lidí, kteří očekávají zlepšení dostupnosti a podpory mobilních zařízení.

Spolu s tím by se měl zlepšit také přístup firem k sociálnímu aspektu webu a nakupování. Důležitou roli v e-komerci budou v příštích letech podle Garteru zastávat například GPS lokační služby v mobilních telefonech a jejich personalizace pro jednotlivé uživatele.

Velcí prodejci budou expandovat na další trhy

Firmy se také v příštích letech budou snažit expandovat na nové trhy. V důsledku toho by měly podle Alvareze pohlížet na prodej přes internet i z jiného úhlu. Zábavní průmysl, vývoj a distribuce softwaru, média a další odvětví jsou poháněny rychlými změnami obchodního modelu, jelikož spousta zákazníků již chytrý telefon vlastní a firmy se jejich požadavkům snaží přizpůsobit.

bitcoin školení listopad 24

Gartner předpovídá, že do roku 2013 se 80 % on-line prodejců ze Severní Ameriky a Evropy rozhodne expandovat do Brazílie, Ruska, Indie, Afriky, Japonska nebo Číny. Některé firmy z Evropy a Severní Ameriky již tak učinily a věří, že se jim podaří uspět. V těchto zemích je podle analytiků mnoho potenciálních zákazníků, kteří od daného prodejce sice nikdy nenakoupili, ale o jeho produkty mají zájem.

Rostoucí dostupnost internetu přes počítače, notebooky a mobilní zařízení vytváří na trzích nové prodejní kanály, neboť vstupní překážky postupně mizí a zvyšuje se také počet on-line prodejců,“ doplnil Alvarez. Navíc mohou obchodníci prodávající přes internet podnikat i v  zemích, kde zatím nechtějí budovat svou lokální pobočku.

Zdroj: Gartner
Titulní foto: © lucadp - Fotolia.com

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?