Gartner: Globální trh CRM softwaru vyrostl v roce 2014 o 13,3 %

25. 5. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © spiral - Fotolia.com
Vysoká poptávka byla po cloudových řešeních, která dosáhla již 47% podílu na celkových tržbách. Lídrem trhu i díky tomu zůstává společnost Salesforce.

Podle zprávy společnosti Gartner dosáhl globální trh softwaru pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) v roce 2014 13,3% meziročního růstu a celkové hodnoty 23,2 miliardy dolarů. Viceprezidentka Gartneru Joanne Correirová uvádí, že rok 2014 v oblasti CRM byl ve znamení cenových válek, akvizic a konsolidace.

Celkový tržní podíl deseti největších výrobců sice dosáhl 60 %, což je o 14 procentních bodů více než v roce 2013, ale jejich pozice se oproti předchozímu roku prakticky nezměnily, snad s výjimkou Salesforce a Microsoftu, u kterých došlo k významnějšímu posílení.

Vysoká poptávka po CRM jako SaaS

Za úspěchem Salesforce stojí poptávka po řešeních v podobě SaaS (software jako služba), které v roce 2014 tvořily 47 % všech globálních tržeb z CRM softwaru. Zájem podniků o posun k moderním a flexibilním řešením podle Gartneru zvýhodňoval i další „čistokrevné“ poskytovatele CRM řešení.

Z regionálního hlediska pokračovala dominance severoamerického trhu, který se postaral o většinu (52,3 %) globálních tržeb. Společně se západní Evropou pak tyto dva trhy tvoří přes tři čtvrtiny (78,6 %) světového trhu.

Trh v obou regionech trh rostl v roce 2014 dvouciferně, nejvyššího tempa růstu však dosáhl trh v regionu Asie a Pacifiku, a to o 18,7 %. Ostatní regiony, tedy EMEA, Jižní Amerika a Čína, dosáhly růstu lehce nad 10 %.

Z hlediska sektorů na prvním místě skončila oblast komunikací, médií a IT, která se postarala o 23 % globálních tržeb. V těsném závěsu pokračoval sektor výroby, třetí pak skončil sektor bankovnictví.

bitcoin školení listopad 24

Tabulka – Přehled největších výrobců CRM softwaru (miliardy dolarů)

Společnost

Tržby za 2014

Tržba za 2013

Podíl v 2014

Podíl v 2013

1. Salesforce

4,268

3,330

18,4 %

16,3 %

2. SAP

2,809

2,621

12,1 %

12,8 %

3. Oracle

2,115

2,060

9,1 %

10,1 %

4. Microsoft

1,438

1,181

6,2 %

5,8 %

5. IBM

0,873

0,792

3,8 %

3,9 %

ostatní

11,681

10,474

50,4 %

51,1 %

Celkem

23,186

20,460

100 %

100 %

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT