Gartner: Globální trh CRM softwaru vyrostl v roce 2015 hlavně díky SaaS

26. 5. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © spiral - Fotolia.com
Trh rostl díky cloudovým řešením, zejména pak díky modelu SaaS, který vykázal meziroční nárůst tržeb o 27 %. Příjmy z klasických licencí naopak mírně poklesly. V čele trhu si Salesforce upevnilo svůj náskok na konkurenci.

Společnost Gartner uvedla, že globální trh CRM softwaru (řešení pro řízení vztahů se zákazníky) vykázal v roce 2015 meziroční nárůst hodnoty o 12,3 % na 26,3 miliardy dolarů. O růst se postarala cloudová řešení, zejména SaaS (software jako služba).

Tržby z CRM softwaru dodávaného jako služba vyrostly v roce 2015 meziročně o 27 %, zatímco příjmy výrobců z on-premise licencí se naopak snížily o 1 %. Loňský rok byl podle Gartneru ve znamení velkých fúzí a akvizic, kterých proběhlo více než třicet.

Největším trhem CRM softwaru byl v roce 2015 region Severní Ameriky, ze kterého pocházelo 55,7 % globálního příjmů výrobců. Trh v regionu navíc rostl dvouciferným tempem, zatímco v oblasti EMEA došlo k poklesu vlivem nepříznivého kurzu dolaru. Místní výrobci, kteří vykazují příjmy v eurech, však dosahovali dvouciferných nárůstů.

Rozdělení trhu zůstává prakticky totožné

Pětice největších globálních výrobců společně držela 45 % trhu, přičemž jejich podíly se oproti roku 2014 změnily jen o jednotky procentních bodů. Největší změnou tak bylo „střídání“ na pátém místě, kde Adobe nahradilo IBM a vyšachovalo ho z elitní skupiny.

Lídrem světového trhu CRM softwaru zůstává Salesforce s 19,7% podílem a výrazným meziročním nárůstem tržeb. Druhý zůstal SAP, jehož výsledky však meziročně stagnovaly a podíl společnosti se proto snížil těsně nad 10 %.

Ve srovnání s rokem 2014 si mírně pohoršil i třetí Oracle, zatímco čtvrtý Microsoft v loňském roce pokořil hranici jedné miliardy dolarů. Té se přiblížilo i již zmíněné Adobe, které díky růstu tržeb o necelých 200 milionů dolarů nově uzavírá pětici největších výrobců.

bitcoin školení listopad 24

Tabulka – Přehled trhu CRM softwaru (miliardy dolarů)

Výrobce

Tržby

2015

Podíl

2015

Tržby

2014

Podíl

2014

1. Salesforce

5,170

19,7 %

4,268

18,2 %

2. SAP

2,684

10,2 %

2,669

13,0 %

3. Oracle

2,046

7,8 %

2,119

9,1 %

4. Microsoft

1,141

4,3 %

0,951

4,1 %

5. Adobe

0,936

3,6 %

0,738

3,2 %

ostatní

14,307

54,4 %

12,658

55,4 %

Celkem

26,287

100,0 %

23,404

100,0 %

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends