Gartner: Osobní styk je v prodeji IT stále zásadní

16. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © pressmaster - Fotolia.com
Rozsáhlý průzkum společnosti Gartner ukázal, že osobní styk v prodeji IT nadále zůstává důležitým faktorem. Rostoucí informovanost zákazníků si však vyžádá změny přístupu prodejců.

Společnost Gartner provedla průzkum mezi více než pěti sty subjekty v Severní Americe, Evropě a Číně s cílem zjistit, jaký vliv mají marketingové aktivity prodejců IT na rozhodování společností o pořízení konkrétních technologií či služeb.

Výsledky ukázaly, že přestože se možnosti digitálního marketingu neustále rozrůstají, osobní styk zůstává pro respondenty stále zásadním faktorem. Celých 56 % respondentů považuje přímé setkání s poskytovatelem za velmi důležité, 42 % za středně důležité a jen 3 % mu příkládají malý význam.

Emancipace zákazníků

Výzkum dále ukázal, že třebaže význam osobního styku zůstává stabilní, role v rámci něj se s rostoucí informovaností zákazníků obracejí. Pokud v minulosti diktovali tempo prodejci, nyní je pánem obchodního cyklu zákazník. Gartner upozorňuje, že si tato změna vyžádá změny v prodejních strategiích

Poskytovatelé už v podstatě celá desetiletí trénují své prodejce úplně stejným způsobem,“ uvedla Tiffany Bovová, viceprezidentka a dlouholetá analytička společnosti. „Tyto metody jsou však v rozporu se současnou situací, kdy zákazníci sami hledají, posuzují a oslovují."

Prodej se musí přizpůsobit

Gartner proto radí, aby poskytovatelé v rámci výcviku prodejců opustili staré metody a přizpůsobili se novému chování zákazníků.

Budoucí prodej se bude muset umět velmi blízce seznámit s prostředím zákazníka,“ dodala Tiffany Bovová.

bitcoin školení listopad 24

Prodejce by neměl vystupovat v roli zdroje technologických produktů, nýbrž jako strategický partner, který firmě pomůže dosáhnout jejích cílů.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data