Gartner: Podniky budou v příštích letech nuceny omezit marketingovou analytiku

21. 1. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Sikov @ Fotolia.com
Marketing bude v následujících letech stát zejména na ziskovosti, což podle Gartneru povede k významnému omezení marketingové analytiky. V blízké budoucnosti se podle Gartneru prosadí i autonomní marketingové systémy a automatické generování obsahu pomocí umělé inteligence.

Analytici společnosti Gartner vydali šest předpovědí týkajících se nových marketingových trendů. Tyto prognózy dle společnosti zároveň ilustrují i dopad nových technologií i změn v chování zákazníků.

Gartner předpovídá, že v následujících třech letech se hlavní prioritou v oblasti marketingu stane ziskovost. Analytici uvádějí, že většina podniků bude nucena omezit marketingovou analytiku na polovinu, jelikož se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.

Do roku 2022 začne dle společnosti více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí umělé inteligence, a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.

Gartner dále uvádí, že v roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To by mělo dle předpovědi zvýšit četnost reakcí o 25 %.

bitcoin školení listopad 24

Společnost v neposlední řadě odhaduje, že do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Analytici Gartneru se tak domnívají, že značky a firmy se přesunou k tvorbě kratších formátů video reklamy.

Zdroj: Garnter

Čtěte dále

ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14