Gartner: Podniky věří, že budou do několika let profitovat z internetu věcí, ale nevědí jak

9. 2. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Dreaming Andy - Fotolia.com
Průzkum společnosti Gartner ukázal, že 40 % podniků očekává, že jim internet věcí do tří let (60 % pak věří, že do pěti let) změní obchodní modely a přinese jim úspory. Zároveň však ale zatím ještě příliš nevědí, jak na to.

Společnost Gartner představila závěry svého výzkumu týkajícího se podniků a jimi očekávaného vlivu internetu věcí (IoT) na jejich chod.

Podle této studie více než 40 % podniků očekává, že internet věcí již v krátkodobém horizontu (do tří let) změní jejich obchodní modely nebo jim přinese nové zdroje příjmů. V dlouhodbějším horizontu (do pěti let) to předpokládá dokonce 60 % dotázaných organizací.

Zástupci dotazovaných organizací podniků však podle Gartneru zároveň říkají, že zatím nemají nastaveny jasné modely řízení či rozvoje aktivit v oblasti IoT.

Jsme teprve na začátku

Průzkum potvrdil, že IoT je velmi nevyspělou oblastí a řada organizací s ním teprve začíná experimentovat,“ uvedl Nick Jones, viceprezident a analytik společnosti Gartner.

Jen malá část již nasadila řešení IoT do praxe. Nicméně klesající ceny za připojení a výpočetní výkon znamenají, že existuje jen málo ekonomických důvodů, proč nepřidat senzory nebo schopnost komunikovat i do výrobků, které stojí řádově jen desítky dolarů,“ dodává Jones.

Nutnost dedikovaného oddělení nebo aktivit

Jedním z indikátorů, které naznačují do jaké míry se ta která organizace na IoT již připravila, je podle Gartneru to, zda má pro tuto oblast určené vedoucí pracovníky v technologické a byznysové oblasti. Z výsledku průzkumu však vyplývá, že takový krok učinila méně než čtvrtina dotazovaných organizací.

Přestože konkrétní osoba řídící aktivity v oblasti IoT není nutností, vedení a vize jsou v této oblasti velmi důležité,“ vysvětluje Steve Kleynhans, viceprezident pro průzkum ve společnosti Gartner

Očekáváme, že podstatná část organizací ustanoví v této oblasti v následujících třech letech jasné vedení, případně kompetenční centra pro IoT, neboť se musí seznámit s řadou nových technologií a dovedností.“ 

Řada dotazovaných firem má podle Gartneru pocit, že vrcholné vedení jejich organizací prozatím dostatečně nechápe potenciální dopad IoT. Postoje k tomuto fenoménu se navíc výrazně liší podle odvětví.

Pozadu jsou zejména veřejná správa, školství, bankovnictví a pojišťovnictví. Naopak v odvětvích telekomunikace a obecně oblasti služeb byly z hlediska chápání IoT nejvyšším vedením známkovány nadprůměrně.

bitcoin školení listopad 24


Průzkum probíhal v říjnu 2014 a zúčastnilo se jej 463 vedoucích pracovníků v oblasti IT a byznysu, kteří mají znalosti a přehled o strategiích IoT ve svých organizacích. 

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14