Gartner: Prodeje počítačů v západní Evropě táhne Německo

25. 5. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Podle analytické společnosti Gartner se v prvním čtvrtletí 2012 prodalo v západní Evropě 15,5 milionu počítačů, což ve srovnání s rokem 2011 představuje pokles o 3,1 %.

Prodeje nových počítačů v západní Evropě táhlo NěmeckoZákazníci v západní Evropě podle Gartneru nadále dávali přednost jiné spotřební elektronice a celkově trh vyčkával na uvedení procesorů Ivy Bridge stejně jako nových ultrabooků. Spotřebitelský sektor se tak propadl o 3,8 %, o něco lépe dopadly firemní počítače, jejichž prodeje se meziročně snížily jen o 2,5 %.

V této souvislosti byl patrný propad poptávky po přenosných počítačích o 5,1 %, zatímco stolní počítače zaznamenaly nárůst prodejů o 0,3 %.

Jedničkou v západní Evropě se stalo HP, kdy v prvním čtvrtletí prodalo meziročně o 3,2 % více a rovněž narostlo v podílu. Nejhůře z první pětky dopadl Acer, jemuž se prodeje propadly o více než 20 %. Třetí Asus zaznamenal navýšení prodeje v kusech o 16,8 %. Prodeje Dellu zůstaly téměř konstantní, ale i přesto se jeho podíl zvedl na 9,2 %. Nejlépe se dařilo Lenovu, které dokázalo prodat o 35 % více nových počítačů. Ostatní výrobci zaznamenali propad o 11,3 %.


Odhady výsledků trhu PC v západní Evropě ve čtvrtém čtvrtletí 2011 (v tis. kusech)

Výrobce

Prodaných kusů
1Q 2011

Prodaných kusů
1Q 2012

Podíl
1Q 2011

Podíl
1Q 2012

1Q12/1Q11
Změna

HP

3 438

3 549

20,9 %

22,9 %

3,2 %

Acer

2 842

2 272

17,8 %

14,6 %

-20,1 %

Asus

1 258

1 469

7,9 %

9,5 %

16,8 %

Dell

1 413

1 423

8,8 %

9,2 %

0,7 %

Lenovo

991

1 334

6,2 %

8,6 %

34,6 %

Ostatní

6 128

5 436

38,3 %

35,2 %

-11,3 %

Celkem

15 981

15 483

100

100

-3,1 %


Zdroj: Gartner


Vývoj na hlavních trzích

Trh ve Velké Británii zaznamenal po nepříznivém roce 2011 růst o 2,4 %, což odpovídá 3 milionům prodaných kusů. Na první příčce se umístilo HP, které dokázalo navýšit své prodeje. Druhému Dellu a třetímu Aceru naopak prodeje meziročně spadly. Čtvrtá se umístila Toshiba následovaná pátým Lenovem, kterému prodeje vzrostly nejvíce z celé pětky (59,5 %).

bitcoin školení listopad 24

Francouzský trh zůstal nadále v červených číslech, ačkoli čísla již indikují zlepšení. V prvním čtvrtletí se ve Francii prodalo 2,7 milionu počítačů, což představuje snížení o 3,9 %. Spotřebitelský sektor zaznamenal 7,1% propad prodejů, naopak prodeje počítačů rostly v profesionálním sektoru o 0,8 %.  Zájem o přenosné počítače se snížil o 4,3 % a tvořily 62 % trhu. Stolních počítačů se prodalo o 3,2 % méně než loni. Jedničkou zůstalo HP, ale jeho podíl oslabil. Druhý skončil Acer, ale meziročně se jeho prodeje propadly o téměř 24 %, zatímco se dařilo se třetímu Asusu. Čtvrtý se umístil Dell, který si navzdory poklesu udržel tržní podíl a Toshiba dokázala prodat o 55 % více než loni.

V Německu se v prvním čtvrtletí prodalo 3,3 milionu počítačů a ve srovnání s rokem 2011 se jednalo o nárůst ve výši 7,1 %, který byl z velké části způsobený nízkými zásobami. Prodeje počítačů do firem vzrostly o 9 % tažené výměnným cyklem a přechodem na Windows 7. Dařilo se rovněž spotřebitelským počítačům, jejichž počet meziročně vzrostl o 5,2 %. Mobilních počítačů se prodalo o 8,7 % méně než vloni, zatímco prodeje stolních počítačů se zvedly o 4,7 %. Na první příčce skončil Acer následovaný v těsném závěsu Lenovem a HP. Z první pětky výrobců se nedařilo pouze Asusu, na který se tak dotáhl Dell.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends