Gartner: Prodeje tiskových řešení v České Republice

27. 2. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Analytická společnost Gartner poskytla ChannelWorldu výsledky prodejů tiskáren, kopírek a multifunkcí pro Českou republiku za rok 2008. Následovala země v srdci Evropy regionální trend poklesu prodejů, nebo šla svou vlastní cestou? Kdo je lídrem trhu a čí prodeje rosltly o desítky procent?

Epson Stylus Office SX600FW Česko bylo koncem roku 2008 zasaženo globální finanční krizí, a úsporná opatření domácností a firem se podepsala i na výsledcích prodejů. Na českém trhu byl v roce 2008 zaznamenán pokles prodejů tiskáren, kopírek a multifunkcí z hlediska počtu kusů o 6,3 %. Celkově se na našem trhu prodalo 700 559 kusů těchto zařízení, což je o 47 327 méně než v roce předchozím.

V Česku je na rozdíl od celého regionu EMEA poměrně malý rozdíl mezi jedničkou a dvojkou na trhu. Těmi jsou společnosti HP (37 % trhu) a Canon (29 % trhu). Tito dva rivalové k sobě mají ještě blíže než v loňském roce. Důvod? Zatímco prodeje HP klesly o 18 %, Canon ztratil pouze 1 %.

Oslabení lídrů využili na trhu další hráči. Dařilo se Epsonu, který v dobách celkového poklesu trhu navýšil prodeje o 14,9 %. Impozantní nástup předvedl také Samsung, který svým růstem 34,7 % zastínil i tradiční hráče na poli tiskových řešení, jako Lexmark, Brother, Konica Minolta nebo Xerox.

 

bitcoin školení listopad 24

Prodej tiskáren, kopírek a multifunkčních zařízení v ČR za rok 2008

Společnost

2008 (v kusech)

2008 podíl na trhu (v %)

2007 (v kusech)

2007 podíl na trhu (v %)

2008-2007 růst (v %)

Hewlett-Packard

259 536

37

317 894

43

-18

Canon

203 497

29

205 521

27,5

-1

Epson

111 207

15,9

96 772

12,9

14,9

Samsung Electronics

32 681

4,7

24 271

3,2

34,7

Lexmark

16 668

2,4

21 628

2,9

-31,3

Ostatní

76 970

11

81 800

10,9

-14,1

Celkově

700 559

100

747 886

100

-6,3

Zdroj: Gartner (Leden 2009)

Pokud si chcete porovnat přehled s výsledky za region EMEA a přečíst si komentáře analytiků Gartneru k očekávanému vývoji trhu, podívejte se sem

 

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14