Gartner: Prodeje tiskových řešení na Slovensku

27. 2. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Analytická společnost Gartner poskytla ChannelWorldu výsledky prodejů tiskáren, kopírek a multifunkčních zařízení na Slovensku za rok 2008. Na rozdíl od celého regionu EMEA nebo České republiky se na Slovensku dařilo. V porovnání s Českem se také výrazně liší podíly jednotlivých výrobců na trhu.

HP Photosmart C5388, All-in-OneAčkoliv prodeje tiskáren, kopírek a multifunkčních zařízení v regionu EMEA poklesly v roce 2008 o 8,4 % a v Česku o 6,3 %, situace na Slovensku byla jiná. Domácnosti a firmy inovovaly svá zařízení a meziroční prodeje se z hlediska kusů vyhouply o 13,5 %. Dohromady se zde prodalo 216 894 kusů těchto zařízení, což bylo o 25 767 více než v roce 2007.

Hewlett-Packard své konkurenty na slovenském trhu opět doslova převálcoval a ukrojil si více než poloviční podíl na trhu (58,4 %). K navýšení podílu mu pomohl meziroční růst prodejů o 20 %.

Skokanem roku se ukázal díky 64,3 % nárůstu prodejů Lexmark. Na Slovenském trhu se stal v roce 2008 dokonce dvojkou, když z této pozice vytlačil Canon.

Canon ani Epson s výsledky na Slovensku pravděpodobně spokojeni nejsou. Obě společnosti zaznamenaly pokles prodejů o více než 10 %. Mezi pětici výrobců s významným podílem na trhu se na Slovensku  ještě protlačila Konica Minolta.

bitcoin školení listopad 24

Prodej tiskáren, kopírek a multifunkčních zařízení na Slovensku za rok 2008

Společnost

2008
(v kusech)

2008 podíl na
trhu (v %)

2007
(v kusech)

2007 podíl
na trhu (v %)

2008-2007 růst (v %)

Hewlett-Packard

126 717

58,4

105 885

55

20

Lexmark

22 434

10,3

13 656

7,1

64,3

Canon

21 858

10,1

25 932

13,6

-15,7

Epson

15 250

7

17 299

9,1

-11,8

Konica Minolta

9 820

4,5

9 276

4,9

5,9

Ostatní

20 815

9,6

19 079

10

9,1

Celkově

216 894

100

191 127

100

13,5

Zdroj: Gartner (Leden, 2009)

Pokud si chcete porovnat přehled s výsledky za region EMEA a přečíst si komentáře analytiků Gartneru k očekávanému vývoji trhu, podívejte se sem.

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14