Gartner: Spotřebitelé letos utratí 2,1 bilionu dolarů za technologie a služby

7. 8. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Xuejun li - Fotolia.com
Gartner zveřejnil analýzu, podle které nadále rostou výdaje spotřebitelů na technologie a služby. Za co konkrétně jsou spotřebitelé ochotni platit?

Největší podíl budou mít na výdajích spotřebitelů v roce 2012 mobilní služby, které podle Gartneru vygenerují 37 % obratu.Spotřebitelé v roce 2012 utratí podle analytiků Gartneru za mobilní služby, digitální informační zdroje, zábavu a služby přibližně 2,1 bilionu dolarů.

Meziročně to v porovnání s rokem 2011 znamená růst o 114 miliard. Růst výdajů by měl pokračovat každý rok přibližně o 130 miliard a v roce 2016 dosáhnou výdaje spotřebitelů podle Gartneru hodnoty 2,7 bilionu dolarů.

Analytici do částky 2,1 bilionu počítají především výdaje za mobilní telefony, výpočetní, zábavní zařízení a další chytrá zařízení. Patří sem také služby pro připojení těchto zařízení k odpovídající síti a software a média konzumované na těchto zařízeních. „Tři největší segmenty spotřebitelských technologií jsou a budou mobilní služby, mobilní telefony a zábava,“ říká Amanda Sabia z Gartneru.

Největší podíl budou mít na výdajích spotřebitelů v roce 2012 mobilní služby, které podle Gartneru vygenerují 37 % obratu. Mobilní telefony budou v daném období představovat 10 % výdajů spotřebitelů, tedy přibližně 222 miliard dolarů. Zábavní služby, jako je kabelová TV, satelitní TV, IP TV a on-line hry dosáhnou podobných výdajů jako mobilní telefony, přibližně 210 miliard dolarů.

bitcoin školení listopad 24

Gartner předpovídá, že výdaje spotřebitelů na mobilní aplikace a obsah porostou z 18 miliard dolarů v letošním roce až na 61 miliard dolarů v roce 2016. Růst zaznamenají také výdaje na elektronické texty (e-knihy, online zprávy, časopisy) z 5 miliard v letošním roce na 16 miliard v roce 2016.

Průzkum podle Gartneru také ukázal, že spotřebitelé jsou ochotni platit za obsah „který stojí za to“ a také, že tolerují a podporují obchodní model, kde funkce a obsah je zdarma výměnou za zobrazování reklamy.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends