Gartner: Tablety výrazně podpoří trh mobilních aplikací

28. 1. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Uživatelé chytrých telefonů si v roce 2010 stáhli z on-line obchodů na 8,2 miliard aplikací v celkové hodnotě 5,2 miliard dolarů. Jaký vývoj očekávají analytici z Gartneru v následujících čtyřech letech?

Příjmy z prodeje mobilních aplikací vzrostou do roku 2014 na 58 miliard dolarů, tj. o 1000% ve srovnání s rokem 2010V letošním roce dojde podle analytiků k meziročnímu nárůstu počtu stažených aplikací o 117 % na celkových 17,7 miliard. Příjmy vývojářů, které zahrnují nejen platby uživatelů za aplikace, ale také příjmy z reklamy, která se v aplikacích vyskytuje, vzrostou o 190 % na 15,1 miliard dolarů.

Prvním obchodem s mobilními aplikacemi se v roce 2008 stal AppStore. Od jeho koncepce se ostatní výrobci inspirovali a postupně se tak zrodil Android Market, Nokia Ovi Store, RIM App World, Microsoft Marketplace a Samsung Apps, čímž  se nastartoval moderní trend. Analytici zároveň dodávají, že by se v žádném případě nemělo jednat o módu, která brzy opadne.

Uživatelé se teprve naučí platit

Počet uživatelů platících za mobilní aplikace poroste nejen v závislosti na tom, zda pro ně budou přínosem (např. nabídnou lepší formu obsahu než webové rozhraní), ale také s rostoucí důvěrou v on-line platby. Počet stažených aplikací pro smartphony však podle analytiků zůstane přibližně na stejné úrovni a za růstem budou stát aplikace do tabletů.

bitcoin školení listopad 24

Ačkoli se počet stažení volně dostupných aplikací rok od roku snižuje, v letošním roce jejich podíl ještě dosáhne 81 %. Od roku 2012 analytici očekávají oživení zdarma dostupných aplikací, které bude pokračovat do roku 2014.

S rostoucím počtem uživatelů poroste také množství inzerce. Ta v roce 2010 tvořila 16 % příjmů z mobilních aplikací, ale do roku 2014 očekávají analytici zvýšení této složky na téměř 1/3.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu