Gartner: Trh aplikační infrastruktury a middlewaru rostl v roce 2013 o 5,6 %

16. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © kentoh - Fotolia.com
Podle Gartneru jsme na prahu éry "integrovaného byznysu", v němž nejsou propojeny pouze aplikace a procesy, ale součástí je i internet věcí. I z toho důvodu mají inovativní výrobci dosahovat vyššího růstu než tradiční poskytovatelé.

Podle zprávy společnosti Gartner dosáhl světový obrat trhu aplikační infrastruktury a middlewaru (AIM) v roce 2013 částky 21,5 miliardy dolarů, což představuje 5,6% nárůst oproti předchozímu roku.

Přichází koncept integrovaného byznysu

AIM projekty se stávají základními kameny digitálního byznysu,“ uvedl Fabrizio Biscotti, ředitel výzkumu v Gartneru.

Přestože jdou tradiční AIM produkty stále na odbyt, spatřujeme rostoucí zájem o nová řešení, zejména PaaS (platforma jako služba), messaging s nízkou latencí, komplexní zpracovávání událostí nebo in-memory datové mřížky. Tyto technologie jsou nutné pro vybudování komplexních digitálních strategií, například propojení digitálního marketingu a prodejních kanálů nebo poskytnutí sociální sítě prasovní síle .“

Gartner uvádí, že nové příležitosti v oblastech cloudu, internetu věcí, mobility, inteligentních obchodních operací nebo in-memory computingu pomáhají AIM poskytovatelům hrát aktivní role inovátorů.

Jsme svědky počátků konceptu 'integrovaného byznysu', kde už nejsou propojené jen aplikace nebo procesy, ale i senzory a věci,“ dodává Fabrizio Biscotti.

Štíhlá a flexibilní řešení přinášejí vyšší růst

Massimo Pezzi , víceprezident Gartneru, v komentáři dodává, že si firmy začaly uvědomovat výhody nových možností a taktéž začaly chápat, že jejich současné stategie týkající se infrastruktury a middlewaru již nejsou dostačující. Současné nároky podle něj vyžadují mnohem větší flexibilitu, škálovatelnost, adaptibilitu a podporu rostoucího množství koncových bodů.

I z toho důvodu podle Gartneru rostli tradiční výrobci AIM produktů jen nepatrně, zatímco ti, kteří vsadili na open source nebo PaaS dosahují i dvouciferných meziročních změn k lepšímu.

Co se týče rozdělení trhu, Gartner uvádí, že pořadí největších výrobců je již tři roky stejné. Trhu tedy i v loni vévodilo IBM s 30% podílem a 1,6% meziročním růstem.

Hlavními regiony jsou pro AIM Severní Amerika a západní Evropa, odkud pochází 44,3 %, resp. 24.9 % světových tržeb. Region MEA v loni dosáhl nejvyššího meziročního růstu o 13,5 %, následován APAC (9,2% růst) a Severní Amerikou (8% růst).

bitcoin školení listopad 24

Tabulka 1 – Srovnání největších výrobců AIM softwaru (miliony dolarů)

Společnost

Obrat v 2013 

Podíl v 2013 

Obrat v 2012 

Podíl v 2012 

Meziroční změna

IBM

6 448

30,0 %

6 345

31,1 %

1,6 %

Oracle

3 298

15,3 %

3 285

16,1 %

0,4 %

Microsoft

1 084

5,0 %

1 023

5,0 %

6,0 %

Software AG

703

3,3 %

650

3,2 %

8,1 %

Tibco

545

2,5 %

558

2,7 %

-2,3 %

ostatní

9 435

43,9 %

8 519

41,8 %

10,8 %

Celkem

21 512

100,0 %

20 378

100,0 %

5,6 %

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends