Gartner: Tři hlavní příležitosti růstu na trhu serverů

10. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Scanrail - Fotolia.com
Analytici společnosti Gartner identifikovali tři oblasti trhu serverů, které do roku 2015 porostou nadprůměrným tempem. Kde hledat příležitosti?

Světový trh serverů dosáhl v roce 2011 obratu 58,2 miliardy dolarů. Světový trh serverů dosáhl v roce 2011 obratu 58,2 miliardy dolarů. Podle analytiků se jedná o vyspělý trh, který v příštích letech neporoste nijak závratně.

Příležitost ale na firmy podle Gartneru čeká u hyper-scale datových center, hostovaných virtuálních desktopů a extrémně nízkoenergetických serverů (ELE – extreme low-energy).

Obří společnosti jako jsou Google, Amazon a Facebook vlastní velká datová centra, která slouží i externím zákazníkům.

Taková datacentra vyžadují velký počet serverů. Tato dentra analytici nazývají hyper-scale datovými centry. Tento segment nyní představuje přibližně 11 % prodaných serverů, Gartner očekává, že v roce 2015 to bude až 17 %.

Druhou příležitostí jsou podle analytiků hostované virtuální desktopy (HDV). Pro rok 2015 analytici odhadují, že počet serverů pro HDV dosáhne 368 tisíc jednotek, což bude přibližně 16,7 % všech virtualizovaných serverů na světě. Z tohoto pohledu se jedná o nejrychleji rostoucí serverovou oblast.

Hlavní cílovou skupinou pro hostované virtualizované desktopy jsou velké organizace a veřejný sektor. Poptávka se však zvyšuje také ze strany malých a středních podniků, kde je dobrá příležitost nabízet nejen řešení pro HDV, ale také servery, storage a síťová řešení.

bitcoin školení listopad 24

Trh s energeticky úspornými servery je podle Gartneru velmi mladý a v roce 2015 bude představovat 2,4 % celkového serverového trhu. ELE servery mohou být ideálně využity pro zobrazování statického webového obsahu, streaming dat, analýzu pomocí Apache Hadoop a paralelní cachování databázových dat (např. pomocí nástroje Memcached).

Přestože tento trh je potenciálně lukrativní, podle Gartneru není „pro každého“. Před uvedením zařízení na trh  je totiž potřeba mnoho investic do výzkumu, vývoje a testování.

Zdroj: Gartner

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci