Gartner: Výdaje na podnikový software oživeny

13. 5. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Výdaje na podnikový software zaznamenaly podle analytické společnosti Gartner v loňském roce oživení a dosáhly tak 245 miliard dolarů, což ve srovnání s rokem 2009 představuje nárůst o 8,5 %.

Jedničkou se stal Microsoft, ale bez započítávání Windows a Office, by jí bylo IBMV minulém roce přední výrobci podnikového softwaru rozšířili své portfolio a celkově se trhu dařilo napříč všemi regiony, ačkoli se růst výrazně lišil. Japonsko a západní Evropa zaznamenaly drobné navýšení, zatímco Latinská Amerika a Asie a Pacifik dosahovaly dvojnásobku průměru celého trhu.

První příčku si nadále udržel Microsoft a zároveň navýšil svůj podíl na 22,4 %, nejen díky Windows 7 a Microsoft Office 2010, ale také novými strategiemi. Cílit začal více nejen na jednotlivce, ale hlavně na firmy a samotné modely doručení.

Druhé se umístilo IBM, které sice vydělalo o necelých 6 % více, ale zároveň jeho podíl drobně oslabil. Pokud by analytici nezapočítávali operační systém a kancelářský balík Microsoftu, bylo by IBM jedničkou.

V těsném závěsu jej následoval třetí Oracle, který zaznamenal z první pětky nejvyšší nárůst příjmů a jeho podíl se navýšil na necelých 10 %. Čtvrtý SAP vydělal o 13,9 % více než vloni a dařilo se také Symantecu, ačkoli drobně ztratil v podílu.


Celosvětové výsledky trhu podnikového software za rok 2010 (v milionech dolarů)

bitcoin školení listopad 24

Výrobce

Příjmy
2009

Příjmy
2010

Podíl
2009 (v %)

Podíl
2010 (v %)

2010/2009
Růst (v %)

Microsoft

48 650

54 711

21,6 %

22,4 %

12,5 %

IBM

24 073

25 436

10,7 %

10,4 %

5,7 %

Oracle

20 037

23 918

8,9 %

9,8 %

19,4 %

SAP

11 390

12 979

5,1 %

5,3 %

13,9 %

Symantec

5 513

5 655

2,4 %

2,3 %

2,6 %

Ostatní

115 842

121 945

51,3 %

49,8 %

5,3 %

Celkem

225 505

244 644

100

100

8,5 %


Zdroj: Gartner

Pro srovnání doporučujeme předchozí odhady analytiků společnosti Gartner.

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti