Gemius: Z mobilních zařízení si uživatelé ve střední a východní Evropě prohlídnou desetinu stránek

21. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Podíl zobrazení generovaných z mobilních zařízení v ČR dosahoval v roce 2014 11 %, a byl tak desetkrát vyšší než před třemi roky.

Mobilní telefony a tablety se nejvíce využívají pro surfování na internetu v Chorvatsku (21 %), nejméně pak v Moldavsku (1 %). Na českém trhu činí podíl 11 %.

Data přináší nová zpráva od společnosti Gemius analyzující situaci mobilního internetu v regionu střední a východní Evropy.

Penetrace mobilních zařízení v internetové populaci podle dat Gemiusu rapidně roste (vysoká je např. v ČR, Rusku a pobaltských státech).

Internetoví uživatelé v regionu CEE používají pro surfování na internetu spíše chytré telefony než tablety.

Klasické počítače se používají nejvíce v pracovní dny od rána do 15 hodin, kdy se na internet lidé připojují v zaměstnání a školách. O víkendech pak surfují spíše odpoledne a večer (15 – 22 hod.), přičemž tablety a chytré telefony se používají více o víkendech, a to po celý den.

Z pohledu mobilních zařízení čeští uživatelé nejčastěji k webu přistupují ze smartphonů Samsung (39 %), Apple (15 %) a Sony (14 %).

Top 3 výrobci smartphonů podle podílu zobrazených stránek v ČR

Top 3 výrobci smartphonů podle podílu zobrazených stránek v ČR

Zdroj: Gemius

V tabletech vede Apple (50 %), následovaný Samsungem (19 %) a Prestigiem (10 %).

Top 3 výrobci tabletů podle podílu zobrazených stránek v ČR

Top 3 výrobci tabletů podle podílu zobrazených stránek v ČR

Zdroj: Gemius

bitcoin školení listopad 24

Celou zprávu ke stažení naleznete na webu Gemiusu.

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data