GFI: Malé a střední firmy podceňují nutnost zabezpečení sítě

23. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Přestože řada malých a středních firem má vlastní zkušenost s bezpečnostními incidenty, zabezpečení sítě před malwarem pro ně není prioritou. Kde je prostor pro dodavatele?

GFI: Malé a střední firmy podceňují nutnost zabezpečení sítěV průměru čtyři z deseti malých a středních společností mají vlastní hořkou zkušenost s bezpečnostními incidenty kvůli surfování zaměstnanců po webových stránkách sloužících k distribuci záškodnických programů.

S tímto tvrzením přišla společnost GFI Software, která ve spolupráci s agenturou Opinion Matter provedla průzkum mezi 200 americkými firmami s 5 až 249 zaměstnanci.

Z průzkumu vyplývá, že i přes výše uvedené 55 % malých a středních podniků ochranu své sítě před malwarem nevnímá jako hlavní důvod nasazení bezpečnostního řešení.

Po něm 24 % respondentů sáhlo především ke zvýšení produktivity svých zaměstnanců. Dále 13,5 % respondentů z důvodu zachování propustnosti a rychlosti internetového připojení a 11,5 % oslovených k prevenci před návštěvou nevhodných stránek svými zaměstnanci.

Více než desetina bez webového monitoringu

Z výzkumu dále vyplynulo, že 11,5 % všech respondentů nevyužívá žádný software pro webový monitoring či filtrování přístupu na web. Důvod? Celkem 70 % respondentů nevyužívajících tento software prohlašuje, že využívání webu není problémovou oblastí v jejich firmě.

Výsledky průzkumu indikují nedostatečné povědomí o možnostech softwaru pro monitorování přístupu na internet,“ komentuje výsledky průzkumu v tiskovém oznámení Martin Říha, ředitel pro strategii ve společnosti GFI Česká republika a Slovensko.

Co firmy potřebují?

Prostor pro dodavatele bezpečnostních řešení však existuje. Například 27 % z oslovených a malých a středních firem se zajímá o software, který měří míru bezpečnosti dané webové stránky na základě hodnocení její reputace.

bitcoin školení listopad 24

Firmy též potřebují navrhnout politiku řízení přístupu zaměstnanců k webu v oblasti sociálních sítí jako Facebook a Twitter. Z oslovených zatím nic takového nemá necelá třetina. I to je příležitost pro dodavatele bezpečnostních řešení.

Výsledky podobného průzkumu zaměřeného na přístup k zabezpečení SMB nedávno publikoval také Symantec.

Zdroj: GFI
Titulní foto: © ra2 studio - Fotolia.com

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?