GfK: Čechy od častějších nákupů na internetu nejvíce odrazují náklady na dopravu

7. 12. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © tovovan - Fotolia.com
Téměř polovina českých spotřebitelů nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu. V případě chytrých a mobilních telefonů tak činí 44 % Čechů. Od častějšího nakupování na internetu je však odrazují náklady na dopravu.

Společnost GfK ve své studii Future Buy odhalila, že 48 % Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu, což je více než činí evropský průměr. Celkem 44 % českých spotřebitelů pak na internetu nakupuje chytré a mobilní telefony.

Jasně nejsilnějším tahákem pro nákup na internetu je pro české spotřebitele úspora peněz formou lepších cen či speciálních nabídek,“ vysvětluje Zdeněk Skála, ředitel výzkumu Retail & FMCG v GfK.

Až s výrazným odstupem pak následuje širší výběr zboží na internetu, jednoduché a rychlé nakupovaní anebo lepší možnost získat přesné informace o zboží,“ dodává.

Podle GfK české zákazníky od častějšího nakupování na internetu ve velké míře odrazují náklady spojené s dodáním zboží. Dalšími překážkami, i když už ne tak výraznými, jsou strach o bezpečnost osobních údajů či obavy z komplikací při vracení nebo reklamaci.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč