GfK: Firmy na Slovensku pociťují zlepšení. Pouze 12 % očekává pokles

4. 6. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

GfK zveřejnila výsledky slovenského průzkumu „Pohled firem na trh“ z něhož plyne poměrně pozitivní výhled slovenských firem pro letošní rok. Jaké výsledky letos očekávají slovenští manažeři a ředitelé?

Podobně jako ve světě je i na Slovensku patrné postupné zotavování se z ekonomické recese. Ačkoli přibližně dvě pětiny slovenských firem zasáhl pokles ekonomiky buď výrazně, nebo velmi výrazně, očekávání manažerů pro tento rok je poměrně optimistické a až polovina z nich zastává názor, že tržní podmínky se letos mírně zlepší. Skoro čtvrtina pak očekává stagnaci.

Dalším aspektem je růst tržního podílu. Přibližně 42 % respondentů se shodlo na tom, že podíl na trhu se změní, přičemž pořadí tržních hráčů zaznamená silnější otřesy především v segmentu služeb a obchodu. Pozitivní výsledky přichází i z hlediska změny obratu, když pouze 12,9 % firem očekává pokles. Ani ne čtvrtina, 21 %, očekává stagnaci a 57,2 % firem předpokládá mírný růst.

Martin Mravec z GfK Slovakia doplňuje, že je evidentní, že krize přispěla a ještě přispěje k rozsáhlým horizontálním změnám ve vybraných sektorech. Z výsledků průzkumu dále plynou strategické priority společností, mezi které patří zejména optimální nákladová struktura, kvalita prodejní sítě a kvalita produktů. Dalšími jsou také motivace zaměstnanců, efektivní marketingová komunikace a inovace.


Z výsledků průzkumu dále plynou strategické priority společností, mezi které patří zejména optimální nákladová struktura, kvalita prodejní sítě a kvalita produktů

Zdroj: GfK Slovakia

Až polovina firem zastává názor, že tržní podmínky se letos mírně zlepší

Zdroj: GfK Slovakia

Pozitivní výsledky průzkum ukazuje i z hlediska obratu a pouze 12,9 % firem očekává pokles

bitcoin školení listopad 24

Zdroj: GfK Slovakia


Cílovou skupinou průzkumu byly generální ředitelé, výkonní ředitelé, konatelé a CEO ze sektoru služeb, průmyslu a obchodu. Dohromady se do dubnového průzkumu zapojilo více jak 120 respondentů.

Zdroj: GfK Slovakia, ChannelWorld

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data