GfK: Globální trh spotřebitelských PC je v útlumu, existují však ostrůvky růstu

10. 9. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © daliu - Fotolia.com
Analýza společnosti GfK potvrzuje, co tvrdí další výzkumné agentury. Poptávka po spotřebitelských počítačích obecně klesá, zároveň však roste zájem o výkonná herní zařízení nebo tenké a lehké prémiové modely.

Společnost GfK uvádí, že globální poptávka po stolních a přenosných spotřebitelských PC zůstává nízká. Počet prodaných desktopů v prvním pololetí roku 2018 poklesl o 14 % a notebooky na tom při 9% poklesu nebyly o mnoho lépe.

Analytici však zároveň upozorňují, že tento propad částečně vyvážila rostoucí průměrná cena spotřebitelských PC . Globální tržby z desktopů za první pololetí poklesly „jen“ o 5 % na 2 miliardy eur, v případě notebooků pak o 4 % na 13,3 miliardy eur.

Průměrná prodejní cena desktopů ve sledovaném stoupla o 5 % na 527 eur, zatímco cena notebooků narostla o 7 % na 602 eur. GfK dodává, že ačkoliv měla na zvýšení průměrných cen velký vliv sílící poptávka po herních modelech, nebyl to jediný faktor.

Paměti, elegance a výkon

Zvýšení cen podle analytiků ovlivnila také nepříznivá situace týkající se dostupnosti komponentů (přetrvávaící nedostatek pamětí netřeba připomínat), ale také rostoucí poptávka po elegantních prémiových modelech, jež nabízejí kvalitnější uživatelský zážitek.

Touha spotřebitelů po vyšším výkonu se podle GfK projevuje v technických ukazatelích. Počítače vybavené „špičkovými procesory“ podle analytiků tvořily zhruba 60 % celkových tržeb a podobný podíl měly také modely vybavené 8 GB RAM a více.

bitcoin školení listopad 24

GfK eviduje také nárůst poptávky po počítačích vybavených hybridními úložišti (kombinace HDD a SSD) nebo výhradně SSD. Tímto modernějším typem disku bylo vybaveno již 40 % notebooků prodaných během prvního pololetí 2018.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14