GfK: Hodnota globálního trhu chytrých telefonů roste, prodaný objem stagnuje

6. 9. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Romolo Tavani - Fotolia.com
Během první poloviny roku 2018 se celosvětově prodalo 693,5 milionů telefonů. Podle GfK spotřebitelé inklinují k nákupu dražších zařízení, což vedlo k nárůstu průměrné prodejní ceny o 4 %.

Společnost GfK uvádí, že se v první polovině roku 2018 celosvětově prodalo 693,5 milionu chytrých telefonů, zatímco tržby z jejich prodeje dosáhly 215,3 miliardy eur. V porovnání s prvním pololetím 2017 tak tržby vzrostly o 3 %.

Podle GfK kladou zákazníci vyšší důraz na vizuální zážitky, které vyžadují vícejádrové procesory, velkou paměť a větší displeje. Chytré telefony se tak přesouvají do role osobního zařízení určeného k hraní her, poslouchání hudby i sledování videa.

Z hlediska prodaných kusů zůstává poptávka po chytrých telefonech víceméně stabilní, průměrná prodejní cena ovšem díky zájmu o prémiová zařízení narostla o 4 %. Podle GfK jsou spotřebitelé ochotnější zaplatit vyšší cenu za lepší funkce.

Zájem o životní prostředí i chytré funkce

Zároveň se podle GfK prodlužuje životní cyklus telefonů, protože přibývá spotřebitelů, kteří se zajímají o společenskou odpovědnost a mají obavu o životní prostředí. Ti pak nenakupují nové chytré telefony, dokud starý telefon dobře funguje.

Současně roste zájem o chytré funkce, což se projevuje například ve využití hlasového ovládání uživatelského rozhraní, které staví na umělé inteligenci a velkých datech. Chytré telefony se tak stávají středobodem rostoucího trendu chytrých domácností.

bitcoin školení listopad 24

Rozvojové země se na celosvětových prodejích podílejí velkým dílem. V prvním pololetí 2018 se rozvojové asijské země včetně Indie a Číny podle GfK postaraly zhruba o 41 % všech nákupů chytrých telefonů na světě.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14