Gfk: Majitelé smartphonů častěji nakupují na internetu

16. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor:
Dle aktuálního mezinárodního průzkumu CEE Telco Industry Report 2011 společnosti GfK v regionu střední a východní Evropy 31 procent lidí, kteří nakupují přes internet, vlastní také smartphone. Co to znamená pro prodejce?

Gfk: Majitelé smartphonů častěji nakupují na internetuV regionu střední a východní Evropy vlastní smartphone 14,2 procent majitelů mobilních telefonů. Mezi zákazníky e-shopů, dle průzkumu společnosti GfK, vlastní chytrý mobil 31 procent lidí. Možnost jejich oslovení online marketingem je o mnoho vyšší  než u majitelů běžných telefonů.

Obecně v regionu střední a východní Evropy nakupuje přes internet necelá pětina lidí. Ze zemí v tomto regionu je internetové nakupování nejpopulárnější v České republice, kde ho využívá 54 procent uživatelů internetu, tvrdí GfK.

Podle průzkumu se majitelé chytrých mobilů ve srovnání s vlastníky obyčejných mobilů mnohem častěji připojují k internetu z mobilu a také intenzivněji využívají možnost nakupovat přes internet.

Dle průzkumu CEE Telco Industry Report 2011, který se uskutečnil v 15 zemích střední a východní Evropy na vzorku více než 15 000 respondentů, až 75 procent majitelů smartphonů komunikuje přes sociální sítě.  Lze je tedy oslovit i prostřednictvím tohoto kanálu.

bitcoin školení listopad 24

Smartphony nejsou jen hračkou pro muže

Dle zjištění GfK smartphony najdeme chytrý mobil o něco častěji u mužů. Neznamená to však, že chytré telefony jsou v regionu střední a východní Evropy čistě mužskou záležitostí. Právě naopak, svědčí o tom pouze necelý tříprocentní rozdíl v používání těchto telefonů ve prospěch mužů.

To platí obecně pro region střední a východní Evropy. Česká republika je v něm spolu se Slovinskem jednou ze zemí, kde mezi majiteli chytrých mobilů převažují muži nad ženami. Používání smartphonů mezi muži a ženami je srovnatelné Litvě, Lotyšsku a Rusku.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry