GfK: Na sociálních sítích se nejvíce o telekomunikačních firmách diskutuje servis

19. 12. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Ogerepus - Fotolia.com.png
Analýza uživatelského obsahu odhalila rostoucí vliv pozic telekomunikačních společností v sociálních sítích.

Analýza sociálních médií, provedená společností GfK v souvislosti s telekomunikačními společnostmi, odhalila rostoucí vliv obsahu těchto médií na nákupní rozhodování spotřebitelů.

GfK poukazuje na „buzz“ vytvářený uživateli sdílením jejich zkušeností a názorů, a stojící mimo dosah samotných společností.

„Sledované příspěvky byly monitorovány i podle toho, zda je vytvořili reální uživatelé nebo samotné firmy, případně média. Z průzkumu vyplynulo, že existují nečekaně velké rozdíly mezi podílem příspěvků u jednotlivých operátorů, které neodpovídají jejich postavení na trhu,“ uvedl Jiří Nosek, sector leader financial services and technology v GfK.

Historky ze servisu

Analýza zjistila, že nejdiskutovanějším tématem jsou zkušenosti se zákaznickým servisem, které tvoří až polovinu všech diskusí. S výrazným odstupem lidé sdílejí informace o samotných značkách telekomunikačních firem nebo jejich promočních aktivitách.

U několika telekomunikačních společností byl zaznamenán významný podíl negativních příspěvků a v průměru 60 % komentářů nebylo pozitivních. Negativní „buzz“ přitom šíří téměř výlučně skuteční uživatelé.

Přestože význam sociálních médií roste, bude pro firmy stále náročnější cílená komunikace značky. Navzdory tomu všemu bude možné diskuse a konverzace na internetu podporovat a určitým způsobem je i řídit,“ dodal Jiří Nosek.

bitcoin školení listopad 24

Průzkum byl realizován pomocí nástroje Social Media Intelligence, který zkoumal generovaný obsah v on-line prostředí o vybraných telekomunikačních společnostech v České republice včetně fór, videí, blogů a e-commerce webů.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?