GfK: Platba kartou má přednost před výběrem z bankomatu

23. 2. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Výsledky únorového průzkumu GfK Czech ukazují, že přes 50 % dotázaných považuje operace prostřednictvím platební karty za dostatečně zabezpečené. Kartou zaplatí raději, než by vybírali z bankomatu.

GfK: Platba kartou má přednost před výběrem z bankomatuPlatby kartou u obchodníka považují respondenti dotázaní v průzkumu GfK Czech bezpečnější (38 %), než výběr hotovosti z bankomatu (32 %). Podle Gabriela Tkáče, konzultanta pro finanční segment v GfK Czech, tento stav může odrážet nedávnou mediální odezvu podvodů způsobených skimmingem.

On-line platba kartou na internetu je stále považována ze nejméně bezpečný způsob (54 % respondentů). To však dle průzkumu GfK Czech koreluje s jejím stále ještě nevelkým rozšířením.

Internetoví prodejci by však neměli usínat na vavřínech a myslet na co největší zjednodušení nákupu a možnosti platby za zboží. Pokud bude český trh následovat vývoj v západní Evropě, lze očekávat očekávat postupný nárůst plateb kartami. Naopak lze podle výsledků průzkumu již dnes považovat za nedostatek, pokud v místě odběru zboží z e-shopu nelze zaplatit kartou.

Zabezpečení přes PIN a SMS vede

Více než 90 % dotázaných se z hlediska dalšího zabezpečení vyslovilo pro PIN kód spolu s autorizační SMS. Kolem 60 % účastníků průzkumu považuje za důležitou čipovou technologii zabezpečení karet a bezpečnostní certifikát. Pojištění se umístilo na posledním místě (43 % respondentů).

bitcoin školení listopad 24

„Drtivá většina respondentů (96 %) si PIN prostě pamatuje. Jen 9 % respondentů uvedlo, že má PIN také paralelně uschovaný poznámkou v mobilu,“ uvádí Gabriel Tkáč.

Průzkum probíhal na vlastní náklady společnosti GfK Czech, od 17. do 21. února 2012, metodou CAWI, přičemž bylo dotazováno 600 respondentů používajících platební karty.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends