GfK: Téměř třetina Čechů využívá své chytré telefony a tablety k mobilním platbám

14. 11. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © tovovan - Fotolia.com
Chytré telefony k nákupům používají především mladší uživatelé, starší generace dává přednost tabletům. Celkem 29 % respondentů přes mobilní zařízení platí za nákupy na internetu nebo v kamenných obchodech. Evropský průměr je však vyšší.

Studie společnosti GfK s názvem Czech FutureBuy 2018 ukázala, že čeští spotřebitelné stále více využívají svá mobilní zařízení, tedy  chytré telefony a tablety, v rámci svého nákupního rozhodovacího procesu.

Průzkum ukázal, že Češi nejčastěji používají mobilní zařízení k vyhledávání nejlepší ceny, pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, prohlížení obecných informací o výrobku a nalezení konkrétního výrobku.

GfK dále uvádí, že chytré telefony využívají především mladší lidé, starší generace naopak výrazně upřednostňuje tablety. Češi ovšem ve srovnání se světem zaostávají v používání mobilních zařízení k platbě za nákup zboží online či přímo na prodejně.

V posledním půl roce podle GfK takto své mobilní zařízení využilo 29 % Čechů, evropský průměr je přitom 48 %. Převážná většina Čechů totiž dle průzkumu stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.

bitcoin školení listopad 24

Společnost ale dodává, že to se může v budoucnu změnit, jelikož generace dnešních třicátníků a mladších je k mobilním platbám mnohem otevřenější. Významnou bariérou však zůstává strach o zabezpečení osobních údajů.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data