GfK: Třetina zákazníků e-shopů nakupuje vánoční dárky přes mobilní zařízení

10. 12. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Mitarart - Fotolia.com
Předvánoční průzkum společnosti GfK pro společnost PayPal ukázal, že drtivá většina spotřebitelů nakupuje vánoční dárky přes internet, z toho třetina přes mobilní zařízení. Pouze 7,2 % oslovených Čechů nikdy nekoupilo vánoční dárek on-line.

Společnost PayPal se rozhodla zjistit, jak lidé připravují a nakupují vánoční dárky. Výzkum, který pro společnost provedla agentura GfK, se zaměřil na pět zemí a zahrnoval také Českou republiku. Zúčastnilo se ho přes pět tisíc spotřebitelů.

Velká většina (84,5 %) respondentů odpověděla kladně na dotaz, zda nakupují vánoční dárky on-line. Třetina (33,3 %) pak využívá při vánočních nákupech mobilní zařízení. Zároveň se ukazuje, že vánoční dárek na internetu nikdy nekoupilo pouze 7,2 % dotázaných Čechů.

Při nákupu vánočních dárků on-line respondenti volí potřeby do domácnosti a osobní elektroniku (59 %). Další oblíbené kategorie dárků zakoupených on-line představují hračky (44,6 %) a digitální zboží, jako jsou elektronické knihy, hudba, video nebo hry, což platí pro 42,5 % respondentů.

Co se týče placení, tak za vánoční dárky nakoupené on-line Češi většinou platí hotově při doručení (52,6 %), debetní nebo kreditní kartou (39,2 %), bankovním převodem (50,1 %) nebo s použitím elektronické peněženky – ať už PayPal nebo jiné služby (19,7 %).

Infografika - Vánoce a elektronické zboží

bitcoin školení listopad 24

PayPal - infografika

Zdroj: PayPal

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14