GfK: Trh technického spotřebního zboží v ČR v prvním kvartálu vyrostl o 6 %

16. 5. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © petrrunjela - Fotolia.com
Na růstu se se podílela většina sektorů s výjimkou fota a informačních technologií. V sektoru IT ovšem dvouciferným tempem rostla poptávka po monitorech s úhlopříčkou 25" a více.

Pozitivní vývoj trhu s technickým zbožím v České republice pokračuje. Podle společnosti GfK zde v prvním čtvrtletí 2019 vykázal meziroční nárůst o více než 6 %. Na růstu se se podílela většina sektorů s výjimkou fota a informačních technologií.

Dvouciferný nárůst velkých monitorů

Sektor informačních technologií podle společnosti zaznamenal dvouciferný nárůst monitorů s úhlopříčkou 25 palců a více. K meziročnímu růstu došlo u segmentu herních a ultratenkých notebooků.

Opačným směrem se pak vydala poptávka po stolních a přenosných počítačů, kde byl zaznamenán negativní vývoj. GfK dodává, že došlo i k výraznému poklesu tabletů z hlediska prodaných kusů.

Malé telefony nejsou atraktivní

Společnost uvádí, že v sektoru telekomunikací byl zaznamenán růst váhy prémiových chytrých telefonů. Stoupá i poptávka po nositelné elektronice. Negativní vývoj byl ovšem zaregistrován u chytrých telefonů s velikostí displeje pod 5,5 palce.

Laserové tiskárny podporují růst kancelářské techniky

Segment kancelářské techniky podle GfK zaznamenal pozitivní vývoj v kategorii multifunkcí, zejména v segmentu laserových zařízení. Naopak prodeje samostatných tiskáren meziročně klesají.

Klesá zájem o sluchátka bez mikrofonu...

Společnost uvádí, že dvouciferný nárůst tržeb v sektoru spotřební elektroniky zaznamenaly všechny sledované kategorie reproduktorů včetně soundbarů a přenosných bezdrátových reproduktorů.

Došlo k meziročnímu růstu prodejů televizorů a set-top-boxů pro příjem vysílání ve standardu DVB-T2. Naopak poptávka po sluchátkách bez mikrofonu klesá.

... i o digitální fotoaparáty

Podle GfK pokračuje celkový pokles prodejů digitálních fotoaparátů. Potěšující zprávou je, že foto trh zaznamenal růst tržeb v kategorii systémových kompaktů, a to zejména díky novým modelům s full-frame snímačem.

Mrazím, chladím, peru, neodsávám

V sektoru velkých domácích spotřebičů pokračuje příznivý vývoj ve většině produktových kategorií. Hodnotu prodejů podle GfK zvyšují mrazničky, chladničky a pračky. V červených číslech v meziročním srovnání naopak skončily odsavače par a mikrovlnné trouby.

K hranolkám jednu dobrou kávu

GfK dále uvádí, že v sektoru malých domácích spotřebičů pokračuje solidní růst celého sektoru z předchozího roku. Nejvyšší tempo růstu zaznamenaly kávovary, fritézy, produkty pro zubní hygienu, elektrické hrnce a pánve a přístroje na úpravu vzduchu.

bitcoin školení listopad 24

Spotřebitelé jsou navíc ochotní investovat do produktů s vyšší přidanou hodnotou, a tak u většiny kategorií roste průměrná cena. Kategorie, které naopak zaznamenávají útlum, jsou konvice, kuchyňské roboty, vysoušeče vlasů, kulmy a žehličky.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci