GfK: Věrnostní programy v ČR a SR fungují, ale jen ty správně nastavené

19. 7. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Podíl lidí, kteří v České republice vlastní věrnostní kartu, je asi o pětinu nižší ve srovnání se sousedním Slovenskem. Podle průzkumu GfK věrnostní programy významně zvyšují sympatie ke značce a motivují zákazníka k častějším návštěvám prodejního místa.

GfK: Věrnostní programy v ČR a SR fungují, ale jen ty správně nastavenéZatímco v České republice vlastní věrnostní kartu 70 % lidí, na Slovensku je to téměř 90 %. Lidé v České republice vlastní v průměru tři věrnostní karty a dvě mají s sebou v peněžence. Slováci vlastní v průměru čtyři věrnostní karty a tři nosí s sebou v peněžence.

Nejčastěji jde o karty obchodních řetězců, kde lidé nakupují nejčastěji. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK, který byl realizován v březnu 2012 na vzorku 1 300 respondentů ve věku 15 až 65 let v České republice (650) a na Slovensku (650).

V posledních třech letech firmy v České republice a na Slovensku významně investují do interakce se zákazníkem ve formě budování věrnostních programů, uvádí GfK. Analytici dodávají, že dobře nastavený věrnostní program významně zvyšuje sympatie ke značce a motivuje zákazníka k častějším návštěvám prodejního místa.

Až 85 % dotázaných vlastníků věrnostní karty v České republice a na Slovensku uvedlo vyšší frekvenci nákupů u poskytovatele klubu a odhodlanost u něj i nadále nakupovat. Od věrnostních programů lidé v obou zemích očekávají hlavně slevy a nižší ceny.

Zajímavé jsou pro respondenty i programy, kde se sbírají body, vracejí se peníze z nákupů, poskytují slevové kupóny a různé dárky. Nejoblíbenější jsou právě ty programy, kde je nabídka zajímavých výhod široká, kombinovatelná a časové omezení benefitů není příliš limitující, ukazuje průzkum.

Členství není zárukou spokojenosti

Z průzkumu vyplývá, že i když se členové klubu cítí být dostatečně informováni, až třetina dotázaných vlastníků věrnostních karet není spokojena s výhodami, které jim členství v klubu přináší. Zároveň asi třetina lidí v obou zemích má pocit, že se firma, ve které jsou členy věrnostního klubu, o ně dostatečně nestará. Stejný podíl respondentů s věrnostní kartou dokonce nezná ani konkrétní benefity členství v klubu.

bitcoin školení listopad 24

Pochopení, a tím pádem využívání členství, je dnes komplikované například složitými podmínkami nebo příliš častým kontaktem členů s různými, zejména necílenými výhodami. Budoucnost loajality je dnes zcela v rukou firem, které musí přizpůsobovat svoji nabídku, komunikaci a kvalitu prodeje potřebám zákazníka,“ uvedl v oznámení médiím Martin Mravec, generální ředitel GfK Czech & GfK Slovakia.

Na Slovensku je podle GfK vlastnictví věrnostních karet rozšířenější. Mimo jiné je to způsobeno i tím, že na Slovensku má věrnostní programy více obchodních řetězců, ve kterých lidé nejčastěji nakupují.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends