GfK: Vyměnit platební karty za mobil je připravena desetina zákazníků

9. 11. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Xuejun li - Fotolia.com
Podle průzkumu GfK realizovaného v ČR a SR dvě třetiny zákazníků by platbu kartou upřednostnilo před platbou mobilním telefonem. GfK přesto věří, že zájem by se mohl rychle zvýšit. Proč?

GfK: vyměnit platební karty za mobil je připraveno jen cca 10 % zákazníkůPlatba přímo prostřednictvím mobilního telefonu na místo samotnou platební kartou, což je z technologického hlediska velmi žhavé téma, zřejmě narazí na minimálně počáteční nezájem zákazníků. Vyplývá to z průzkumu agentury GfK .

Podle něj by platbu samotnou kartou upřednostnily před platbou mobilním telefonem např. v obchodě či v restauraci dvě třetiny zákazníků, i kdyby platba mobilním telefonem nabízela stejnou úroveň komfortu, rychlosti a zabezpečení jako platba kartou.

Dle průzkumu pouze zhruba desetina zákazníků je v současnosti ochotna upustit od používaní samotných platebních karet a platby namísto jejich prostřednictvím realizovat pomocí mobilního telefonu. Necelých 30 % zákazníků by pak ve větší nebo menší míře bylo ochotnou používat oba platební nástroje současně.

Zájem se může skokově zvýšit, záleží na dostupnosti služeb

Nástup používání mobilního telefonu jako platebního nástroje může být podle GfK přesto poměrně rychlý. „Pokud by se implementovaly technologie pro propojení s bankovním účtem a verifikací platby na straně obchodníků, lze ze strany zákazníků očekávat zvyšující se zájem,“ uvedl ve zprávě pro média Jiří Nosek, který ve společnosti GfK  zastává pozici financial services and technology sector leader.

Penetrace mobilních telefonů je vysoká. Mobilní telefon má dnes téměř každý a někdo dokonce i více. Zhruba 40 % mobilů umožňuje datové přenosy a připojení k internetu,“ argumentuje Jiří Nosek, proč se domnívá, že by nástup používání mobilních plateb mohl být navzdory zjištěním průzkumu rychlý.

Ožehavou otázkou je bezpečnost bezkontaktních plateb

Podle průzkumu GfK v současnosti skoro 30 % zákazníků deklaruje, že by platby mobilem začalo používat, pokud by jim takovou službu jejich banka nabídla a jejich mobilní telefon by pro ni byl vhodný.

Průzkum potvrdit, že klíčovým faktorem při nasazování plateb mobilem bude jejich bezpečnost. Podle něj totiž tři čtvrtiny zákazníků vyjadřují obavy z bezpečnosti bezkontaktních plateb nevyžadujících PIN pro ověření.

Z průzkumu též vyplynulo, že čtvrtina zákazníků by v případě platby mobilem uvítala možnost platit částky nad 500 Kč, takže by se placení prostřednictvím mobilního telefonu v praxi nutně nemuselo omezovat jen na tzv. mikroplatby.

bitcoin školení listopad 24

Přitom téměř 70 % běžných plateb za služby či zboží, které zákazníci provádějí, nepřesáhne částku 500 Kč,“ uvádí agentura GfK ve zprávě pro média.

Průzkum byl realizován na vzorku 2 000 respondentů ve věku od 15 do 79 let. Tisícovky respondentů se ptala společnost GfK Czech v červenci 2012 v České republice, další tisícovky pak GfK Slovakia na Slovensku již v květnu 2012. Průzkum je podle GfK reprezentativní s ohledem na celou populaci České republiky a Slovenska a realizoval se metodou CAPI (face 2 face).

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti