GfK: Za vánoční dárky letos utratí více než loni jen 7 % lidí

22. 12. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © 3ddock - Fotolia.com
Letos Češi za vánoční dárky utratí méně než loni, tvrdí průzkum MasterCard, který realizovala agentura Incoma GfK.

GfK: Za vánoční dárky letos utratí více než loni jen 7 % lidí Čtyři pětiny respondentů odpověděly, že letos utratí za dárky méně než loni.

Průzkum provedla společnost Incoma GfK v listopadu a prosinci 2012 na vzorku 1 000 respondentů internetové populace.

Nejméně se budou omezovat mladí lidé ve věku do 29 let. Tato věková kategorie bude také nejvíce k pořizování vánočních dárků využívat internet.

Náš průzkum ve spolupráci s Incom GfK ukázal, že více než polovina dotázané internetové populace (54 %) utratí za vánoční dárky zhruba stejně jako loni, 39 % méně než loni a pouhých 7 % více než minulý rok,“ uvedla v oznámení Tereza Janková, marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Největší podíl těch, kteří budou nakupovat méně než loni je ve věku 60 - 69 let (48 %). Naopak ti, kteří budou utrácet více než loni, patří zejména do věkové skupiny do 29 let (17 %).

Každý osmý Čech koupí dárky na internetu

Téměř 80 % dotázaných uvedlo, že plánuje letos nakupovat vánoční dárky na internetu. Mezi nimi je však 25 % těch, kteří takto nakoupí méně než loni a jen 15 % těch, kteří na internetu nakoupí více dárků než v loňském roce, uvádí Incoma GfK

bitcoin školení listopad 24

Průzkum ukazuje, že obliba nákupů na internetu zřetelně souvisí s věkem, největší zastoupení respondentů, kteří na internetu letos dárky kupovat nebudou, je ve věku 60 - 69 let (28 %). Naopak nejvíce dotázaných, kteří plánují větší objem nákupů na internetu, je ve věku do 29 let (21 %).

„Na internetu lidé nejvíce nakupují kvůli výhodnější ceně a pohodlí. Nejčastěji jde o elektroniku, knihy, hračky a kosmetiku. Mezi oblíbené kategorie patří i oblečení, zážitky a vstupenky,“ dodává Incoma GfK.

Zdroj: Incoma GfK

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti