GfK: Zákazníci nakupují s chytrým telefonem v ruce, prodejci na to musejí reagovat

10. 3. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Podle šetření společnosti GfK si spotřebitelé při nákupech pomáhají mobilními zařízeními. Již 40 % nakupujících během nákupu srovnává ceny, stejný podíl se po telefonu radí s rodinou nebo přáteli. Třetina zákazníků si zboží fotografuje.

Společnost GfK provedla průzkum mezi uživateli mobilních telefonů z 23 zemí světa. Cílem bylo zjistit, jaké činnosti uživatelé pravidelně provádějí na svém mobilním telefonu, když jsou v obchodě.

Ukázalo se, že spotřebitelé nejčastěji porovnávají ceny a radí se přes telefon s přáteli či rodinou (shodně 40 %). Často si také fotografují produkty, o jejichž koupi uvažují (36 %).

V celosvětovém měřítku porovnávají ceny v obchodě pomocí mobilního telefonu častěji muži (42 %) než ženy (37 %).

Nejaktivnější jsou v tomto směru nakupující ve věkové kategorii 20–29, z nichž na telefonu porovná ceny přes internet téměř polovina (49 %). Následují věkové skupiny 15–19 a 30–39 (obě shodně 45 %).

Při nakupování v obchodě je řada spotřebitelů připojena k internetu a kamenné prodejny se podle toho musí zachovat. Pokud chtějí klasičtí, ale i online prodejci uspět, potřebují mít podrobný přehled o cenách online konkurence v reálném čase a musí na ně umět rychle reagovat,“ okomentoval výsledky průzkumu Adrian Hobbs, ředitel oddělení Online Pricing Intelligence společnosti GfK.

Pozor, zákazník má informace v reálném čase

Z celosvětového hlediska je procento mužů, kteří při nákupu v obchodě používají chytrý telefon k tomu, aby se poradili s přítelem nebo členem rodiny, téměř stejné jako u žen. Pravidelně se takto radí 40 % žen a 39 % mužů.

Nejčastější je toto chování u věkové kategorie 20–29 let (48 %). V těsném závěsu jsou teenageři ve věku 15–19 let se 47 % a třetí místo patří věkové skupině 30–39 se 40 %.

Z toho podle GfK plyne, že nakupující mohou nyní získat názory a rady od svých blízkých přímo ve chvíli, kdy se na prodejně rozhodují o nákupu.

Personál prodejny a proces nakupování v kamenné prodejně jsou tak konfrontovány s důležitým novým externím faktorem, který ovlivňuje chování zákazníka v obchodě. 

Třetím nejčastějším využitím mobilního telefonu při nakupování v obchodě je pak focení zboží, o jehož koupi spotřebitelé uvažují. V celosvětovém měřítku se tato aktivita těší stejné oblibě u mužů i u žen, konkrétně ji provádí 36 % zástupců obou pohlaví.

I u fotografování platí, že je častěji provádějí mladší věkové kategorie. Žebříčku vévodí teenageři (15–19 let) s 44 % a mladí lidé (20–29 let) s 43 %. S 39 % pak následuje věková kategorie 30–39 let. 

Infografika – Nakupování s chytrým telefonem

Zdroj: GfK

bitcoin školení listopad 24


Průzkum proběhl v létě 2014 a zúčastnilo se jeji přes 25 000 uživatelů mobilních telefonů z Argentiny, Austrálie, Belgie, Brazílie, Číny, Francie, Indie, Indonésie, Itálie, Japonska, Jihoafrické republiky, Jižní Koreje, Kanady, Mexika, Německa, Polska, Ruska, Španělska, Švédska, Turecka, Ukrajiny, USA a Velké Británie.

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data