Globalizace? Alibaba naopak prodává svůj americký internetový obchod 11Main

24. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Čínský gigant v poslední době vysílá smíšené signály. Nový CEO sice hovoří o nutnosti globální expanze, ale společnost se spíše zaměřuje na nalákání zahraničních značek na čínský trh.

Společnost Alibaba Group oznámila, že prodá svůj americký internetový obchod 11Main. Kupcem se stala americká společnost OpenSky, která v rámci obchodu získá i dceřiné společnosti Alibaby Auctiva a Vendio. Alibaba výměnou získá 37,6% podíl v OpenSky.

Alibaba ovládá čínskou elektronickou komerci prostřednictvím obchodů Tmall.com a Taobao Marketplace. CEO společnosti Daniel Zhang nedávno hovořil o nutnosti globální expanze, nyní to však vypadá, že Alibaba chce naopak nalákat zahraniční značky na čínský trh.

Zakladatel společnosti Jack Ma například vyzval malé americké firmy, aby navázaly s Alibabou spolupráci, a získaly tak přístup k milionům čínských spotřebitelů.

Prodej 11Main neznamená stažení Alibaby z amerického trhu – společnost i nadále investuje do místních firem a prostřednictvím obchodu AliExpress s anglickou lokalizací zde stále nabízí čínské zboží.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?