GLS: Čeští zákazníci nemají zájem o večerní a víkendové doručování balíků

25. 10. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Češi preferují doručování balíků ve standardních časech během všedních dnů. Večerní a víkendové doručování berou jako doplněk, ale pouze v případě, že zásilku nelze doručit jindy během dne.

Společnost GLS uvádí, že balíkové přepravní služby využívá alespoň občas 95 % Čechů. Většina příjemců přitom požaduje doručení objednaného zboží ve standardních časech během všedních dnů, večerní doručování je příliš neláká.

Z průzkumu GLS navíc vyplynulo, že nezájem o doručování zásilek ve večerních hodinách dokonce meziročně stoupl o čtvrtinu (z 16,4 % v roce 2018 na letošních 21,1 %). Víkendové doručování letos nevyužila zhruba pětina 16,2 %) respondentů.

Podle výsledků letošního průzkumu GLS připustilo 41,2 % dotázaných, že by si balík od kurýra ve večerních hodinách převzalo, ale pouze v případě, že zásilku nelze doručit jindy během dne. O víkendu by k tomu svolilo 30,6 % respondentů.

 „Většina lidí požaduje doručení balíku ve standardních časech ve všední den. Večerní a víkendové doručování představuje pouze doplněk, pokud balík nelze doručit jindy. Za víkendové doručení by si připlatilo jen 7 % dotázaných, za večerní pouze 5 %,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

bitcoin školení listopad 24

Tyto služby spotřebitelům podle přepravní společnosti vynahrazují výdejní místa s vlastní otevírací dobou i možnost přizpůsobit si doručení domů podle svých potřeb. Na druhou stranu GLS uvádí, že před 80 % lidí si nechává balíky obvykle posílat domů.

Zdroj: GLS

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data