GLS: Kartou v e-shopech platí 44 % Čechů, zájem o dobírku dlouhodobě klesá

13. 8. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Platba kartou online je doménou především mladších generací. Nejvíce takto platí lidé ve věku 18 až 26 let (58 %), naopak starší generace si podle průzkumu GLS na tuto metodu teprve zvyká.

Společnost GLS uvádí, že při nákupu zboží v e-shopech volí platbu kartou online 44 % Čechů. Nejčastěji kartou na internetu platí mladí lidé ve věku 18 až 26 let (58 %), obliba však rok od roku roste také u starší generace (z 27 % v roce 2019 na letošních 29 %).

Každý týden podle průzkumu GLS platí kartou na internetu pětina lidí (20 %), zároveň však 8 % respondentů uvádí, že tuto formu placení zásadně nevyužívá. Mezi nimi převažují starší lidé ve věku 54 až 65 let a lidé s nižším vzděláním.  

Oproti předchozím rokům se ale situace postupně zlepšuje a přibývá seniorů, kteří jdou s dobou a s přehledem zvládají online nakupování i placení kartou. Částečně tomu přispěla také pandemie koronaviru, ale i skutečnost, že platba kartou bývá obecně levnější,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Zájem o dobírku klesá nehledě na pandemii

Z průzkumu dále vyplynulo, že zájem o dobírku v hotovosti i kartou v České republice dlouhodobě klesá. Aktuálně využívá tuto formu placení 18 %, ještě v loňském roce to však bylo 22 %, předloni ještě o 7 % více.

bitcoin školení listopad 24

Platbu na dobírku v hotovosti podle GLS dnes využívá přibližně jeden z deseti Čechů (11 %), platbu kartou při přebírání balíku pouze 7 % lidí. Jedná se zejména o seniory a lidi žijící v menších obcích do 5 000 obyvatel.

Zdroj: GLS

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data